سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 93
  • بازدید: 87
  • 1403/03/20 - 15:36:03

رئیس اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خلخال مطرح کرد:

افزایش دو برابری کارگاه‌های صنایع دستی و فرش در خلخال

افزایش دو برابری کارگاه‌های صنایع دستی و فرش در خلخال

رئیس اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خلخال: در فعالیت‌های صورت‌گرفته در شهرستان خلخال هشت کارگاه فعال در زمینه تولید محصولات صنایع‌دستی و فرش فعالیت می‌کردند که با تلاش‌های صورت‌گرفته این تعداد هشت کارگاه به ۱۸ کارگاه ارتقا یافته است.

علی درویشی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سبلان ما»، به‌روز ملی فرش و صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: فرش بیانگر شناسنامه و هویت فرهنگی هنری ما ایرانیان است؛ فرش را به‌عنوان یک صنعت می‌شناسند؛ اما در حقیقت تاریخ هنر فرش بسیار قدیمی‌تر از صنعتی بودن آن است که روایت تاریخ و تمدن ایرانیان است.

 وی در ادامه گفت: هنر فرش ایرانی باید حفظ شود و باید از همه تولیدکنندگان، هنرمندان و صنعت گران این عرصه قدردانی شده و همچنین چالش‌های کسب‌وکار هنرمندان برطرف و برنامه‌ای ویژه برای فرش ایرانی تدارک دیده شود.

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خلخال به حمایت‌های صورت‌گرفته برای تولیدکنندگان صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: در طول سال گذشته و در جریان امسال حمایت‌های همچون اهدای وام‌های پشتیبانی، اهدای وام‌های انفرادی، بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی و بررسی مشکلات تولیدکنندگان شده است.

 وی در ادامه به حمایت‌های اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خلخال در خصوص احیا و ارتقای کارگاه‌های بافت فرش و صنایع‌دستی پرداخت و اظهار کرد: در فعالیت‌های صورت‌گرفته در شهرستان خلخال هشت کارگاه فعال در زمینه تولید محصولات صنایع‌دستی و فرش فعالیت می‌کردند که با تلاش‌های صورت‌گرفته این تعداد هشت کارگاه به ۱۸ کارگاه ارتقا یافته است.

 درویشی در ادامه به تجهیز و اهدای تسهیلات به یکی از کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی در منطقه خلخال اشاره کرد و افزود: این کارگاه جز کارگاه‌های بزرگ و فعال در زمینه تولیدات محصولات صنایع‌دستی بوده که با اهدای وام به مبلغ سه میلیارد تومان و با توان اشتغال‌زایی بالغ بر ۳۵۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در منطقه خلخال در حال فعالیت است.

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خلخال از اهدای غرفه رایگان در نمایشگاه‌ها، جشنواره‌های داخلی و خارجی به تولیدکنندگان و فعالان این حوزه خبر داد و افزود: در جهت ایجاد اشتغال پایدار و مردم‌محور طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین احیای صنعت صنایع‌دستی در منطقه خلخال از تمام فعالان و تولیدکنندگان فرش و صنایع‌دستی دعوت شده که در این نمایشگاه‌ها به طور رایگان شرکت کرده و به ارائه محصولات خود بپردازند.

 وی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر در منطقه خلخال بالغ بر دو هزار کارت صنعتگری و ۱۸ کارگاه فعال وجود داشته که اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خلخال آمادگی خود برای حمایت‌های روزافزون از این تولیدکنندگان را خواهد داشت. 

 انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • افزایش دو برابری کارگاه‌های صنایع دستی و فرش در خلخال

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یک به‌اضافه ده