سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 90
  • بازدید: 78
  • 1403/03/20 - 05:40:23

فرماندار خلخال:

ازدواج به موقع آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

ازدواج به موقع آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

فرماندار خلخال گفت: ازدواج به موقع آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و با شکل گیری بنیان خانواده جوانی جمعیت در این کانون پویا و سالم محقق می شود.

سید جواد یحیی‌زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیل«سبلان ما»، به دلایل مهم برای افزایش سن ازدواج شاره کرد و گفت: توجه به ورزش، بهداشت و آموزش جامعه در افزایش نرخ ازدواج تاثیر مستقیم دارد و دستگاه های اجرایی استان برای افزایش ازدواج، کاهش طلاق و پایین آمدن سن ازدواج در جامعه باید نهایت تلاش خود را انجام دهند‌.

وی در ادامه گفت: ازدواج به موقع آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد و با شکل گیری بنیان خانواده جوانی جمعیت در این کانون پویا و سالم محقق می شود.

فرماندار خلخال به اقداماتی در راستای اجرای قانون تسهیل ازدواج پرداخت و گفت: افزایش وام ازدواج،اعطای وام ودیعه مسکن به زوج های جوان، اختصاص باشگاه‌های ورزشی برای برگزاری مراسم عروسی از مهمترین اقداماتی است که در این جهت صورت گرفته شده است.

وی به آمار ازدواج و طلاق در شهرستان خلخال اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ از ۴۴۶ ازدواج که در شهرستان خلخال به ثبت رسیده است ۲۰۷ عدد به طلاق منجر شده که این آمار تنها در دو ماه گذشته سال قبل است.

یحیی‌زاده در ادامه به آمار ازدواج در سال جدید پرداخت و افزود: در سال جدید از ۹۲ ازدواجی که ثبت رسیده، ۲۷ عدد منجبر به طلاق شده است که این آمار در ابتدای سال نشان از شرایط نامطلوب می‌دهد.

فرماندار خلخال به راهکار ها و برنامه های که برای کاهش سن ازدواج و افزایش آمار ازدواج در بستر جامعه را بیان کرده و افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی پیش از ازدواج در دوره متوسطه، برگزاری کلاس های آموزشی برای مادران جهت آموزش به دختران ۱۷ ساله، حمایت از خانواده های کم بضاعت در جهت تامین جهیزیه دختران آگاهسازی جوانان در مورد انگیزه و رغبت به ازدواج،تسهیل ازدواح و خوابگاه‌های مناسب برای متاهلین در دوران دانشجویی و اعطای وام ازدواج بدون نوبت به زوجین از راهکاری اساسی برای کاهش سن ازدواج میتوان نام برد

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • ازدواج به موقع آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

برچسب‌ها

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌ویک به‌اضافه شش