سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: سیاسی
  • کد خبر: 82
  • بازدید: 87
  • 1403/03/17 - 13:13:14

آیت الله سید حسن عاملی:

مصلی قلب یک شهر است

مصلی قلب یک شهر است

نماینده ولی‌فقیه استان اردبیل گفت: مصلی‌ها قلب یک شهر و باید محلی برای پاتوق فرهنگی، تربیتی و علمی بوده و همچنین از ظرفیت اساتید و شخصیت‌های برجسته در جهت پیشبرد برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی نهایت استفاده را برد.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، صبح امروز مراسم تکریم و معارفه امام‌جمعه جدید شهرستان خلخال با حضور آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی‌فقیه استان و امام‌جمعه شهر اردبیل، مسئولین ادارات، نیروهای نظامی، انتظامی همراه با شرکت اهالی مؤمن و انقلابی شهر خلخال در سالن آمفی‌تئاتر اداره ارشاد اسلامی شهرستان خلخال برگزار شد.

 در جریان این جلسه آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی‌فقیه استان نقش دشمن در زندگی امروزی جامعه را نقشی با تصویر کشیدن گناه و مکروهات تعبیر کرد و گفت: دشمن با استفاده از رسانه و القای گناه در جامعه ذهن‌ها را مسموم و به سمت بیراهه کشیده است و این خطر جدی است که نیازمند برنامه‌ریزی و مقابله با جریان دشمن است.

 وی در ادامه گفت: نقش امام‌جمعه در بستر جامعه نقشی بسیار کلیدی است به‌طوری‌که در ۲ خطبه نمازجمعه باید مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را بیان کرده و از همه آن‌ها مهم‌تر تقوا را در بین مردم جاری کند.

  نماینده ولی‌فقیه استان اردبیل مسئولیت ائمه جمعه در سطح استان را بسیار مهم و حساس مطرح کرد و گفت: زندگی امروزی انسان‌ها رو به تجمل و لذت‌گرایی سوق پیدا کرده که این خود خطراتی همچون سودگرایی، تهی‌شدن ذهن‌ها از معنویت الهی، ازبین‌رفتن نهاد خانواده و مسئله مهم طلاق در بین خانواده‌ها شده است که این مسئله باید با همکاری ائمه جمعه و مسئولان شهرستانی حل شود.

 وی بصیرت سیاسی و تقوا را دو اصل مهم برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی تلقی کرد و گفت: در زمان حال و با وجود تغییرات در منطقه غرب آسیا باید نقش دشمن که در راه آن آمریکا است را شناخت و در مقابل تحرکات دشمن هوشیار بود.

 آیت‌الله سید حسن عاملی در بخش دوم سخنان خود مسئله انتخابات را حساس و مهم دانست و تصریح کرد: حضور و نقش ائمه جمعه در خطبه‌ها در جهت حفظ وحدت و تبیین مسائل سیاسی برای حضور مردم در انتخابات بسیار مهم بوده و باید برای مردم مسائل را روشن کرد.

 وی در پایان صحبت‌های خود مصلی‌ها را قلب یک شهر دانست و افزود: مصلی‌ها باید پاتوق فرهنگی، تربیتی و علمی بوده و از ظرفیت اساتید و شخصیت‌های برجسته در جهت پیشبرد برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی نهایت استفاده را برد.

 همچنین در جریان این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریم اسدی امام‌جمعه سابق شهر خلخال در سخنان خود همکاری تمامی مسئولین و نهادهای اجرایی در طول خدمت خود را نشان از محبت و دلسوزی این افراد در جهت توسعه منطقه خلخال بیان کرد و گفت: سبقه منطقه خلخال و ائمه جمعه‌ای که در سالیان گذشته در این منطقه به خدمت مردم پرداخته‌اند بسیار پررنگ و پر افتخار بوده و این مسئله اهمیت این جایگاه را بیش از گذشته حساس کرده است.

 وی در سخنان خود خطاب به امام‌جمعه جدید مردم شهرستان خلخال حجت‌الاسلام سید رضا قدسی گفت: شهرستان خلخال دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که نیازمند تلاش و همکاری با تمامی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی برای شکوفایی است و همچنین مسائل حیاتی همچون: اشتغال در منطقه خلخال و بحث انتقال آب قزل‌اوزن از مطالبات مهم مردم شهرستان بوده که انشالله در طول زمان خدمت امام‌جمعه وقت خلخال این مطالبات با موفقیت پیش رفته به ثمر خواهد رسید.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رضا قدسی امام‌جمعه جدید شهر خلخال نیز در این مراسم این جایگاه را به‌واسطه تاریخ فرهنگی و اجتماعی غنی مردم شهرستان خلخال بسیار مهم تلقی کرد و گفت: حضرات بزرگ و علمای گران‌قدری همچون حضرت آیت‌الله یکتایی و دیگر اعلما و فقهایی که در این منطقه حضور پررنگی داشته‌اند دارای جایگاه بسیار بالایی هستند که این مسئله نقش نمازجمعه و در راه آن امام‌جمعه را بسیار حساس و مهم کرده است.

 وی نقش امام‌جمعه در بستر جامعه را بسیار حیاتی بیان کرد و گفت: نقش و اقداماتی که توسط نهادهای اجرایی در طول هفته و در جهت رفع مشکلات مردم صورت می‌گیرد نقش بسیار مهمی برای حضور مردم در نمازجمعه و نمایش در مصلی ها را دارد؛ مردم قدرشناس هستند و باید در تمام مشکلات و سختی‌ها در کنار مردم بود.


 امام‌جمعه شهرستان خلخال در پایان افزود: تمام تلاش خود را برای حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کرده و از تمام اقشار مردم، اصناف و مسئولین شهرستان خلخال حفظ وحدت را خواستار بوده و از تمام تلاش‌ها و پیگیری‌ها برای پیشبرد اهداف منطقه دریغ نخواهم کرد.


در پایان این مراسم آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی‌فقیه استان و امام‌جمعه شهر اردبیل در طی حکمی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رضا قدسی را به‌عنوان امام‌جمعه جدید شهر خلخال معرفی و از زحمات و تلاش‌های ۶ساله حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریم اسدی امام‌جمعه سابق شهر خلخال نهایت تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • مصلی قلب یک شهر است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وهفت منهای سه