سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 80
  • بازدید: 48
  • 1403/03/17 - 00:48:18

سرپرست اداره محیط زیست خلخال مطرح کرد:

دخالت انسان در محیط زیست خطر جدی برای حیات حیوانات

دخالت انسان در محیط زیست خطر جدی برای حیات حیوانات

سرپرست اداره محیط زیست خلخال گفت: کشتن حیوانات و ایجاد ناترازی در محیط زیست و به هم خوردن چرخه موجود در طبیعت آینده محیط زیست را با چالش های روبرو ساخته است که این خود مسئله‌ای بسیار مهم است.

حسین معصوم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«سلام خلخال»، در گرامیداشت هفته ملی محیط زیست به اهمیت این نعمت الهی اشاره و انتشار گازهای گلخانه‌ای را جز یکی از تهدیدات مهم در زندگی امروزی موجودات زنده مطرح کرد و گفت: با توجه به اهمیت سلامتی محیط زیست برای موجودات زنده و خصوصا انسان، در حال حاضر انتشار گازهای گلخانه ای که دامپروری منبع اصلی انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر گازهای گلخانه ای و وجود آن برای جو زمین مفید بوده و برای زندگی موجودات بسیار حیاتی است؛ چرا که بدون گاز گلخانه ای میانگین دمای زمین منفی ۱۸ درجه خواهد بود اما انتشار گازهای گلخانه ای و افزایش آن در جو زمین تعادل و حد استاندارد آن را در جو زمین به هم می زند و افزایش گازهای گلخانه ای باعث افزایش دمای کره زمین خواهد شد.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان خلخال به دیگر تهدیدات مهم در منطقه خلخال اشاره کرد و گفت: تخریب جنگل ها و تبدیل آن به زمین های کشاورزی نیز به گرمایش زمین دامن زده است.

وی دخالت انسان در محیط زیست را از بزرگترین اختلالات و ایجاد ناتزاری در محیط زیست برشمرد و افزود: کشتن حیوانات و ایجاد ناترازی در محیط زیست و به هم خوردن چرخه موجود در طبیعت آینده محیط زیست را با چالش های روبرو ساخته است که این خود مسئله‌ای بسیار مهم است.

معصوم زاده پوشش گیاهی منطقه خلخال را بسیار غنی و پر اهمیت تلقی کرد و گفت: به‌طور کلی عوامل آب و هوایی، توپوگرافی و خاک در تشکیل گونه‌های گیاهی متراکم و متنوع نقش اساسی داشته است و در گستره این منطقه، سه تیپ مراتع ییلاقی، مراتع قشلاقی و جنگلی را می‌توان یافت.

سرپرست اداره محیط زیست خلخال پوشش گیاهی منطقه خلخال را بسیار غنی و پر اهمیت دانست و افزود: به‌طور کلی عوامل آب و هوایی، توپوگرافی و خاک در تشکیل گونه‌های گیاهی متراکم و متنوع نقش اساسی داشته است و در گستره این منطقه، سه تیپ مراتع ییلاقی، مراتع قشلاقی و جنگلی را می‌توان یافت که حفظ این نعمت های الهی بسیار مهم است.

وی در پایان صحبت‌های خود به وضعیت حیات وحش منطقه حفاظت شده آق داغ اشاره کرد و افزود: با توجه به گشت و کنترل مناطق و زیستگاه ها توسط یگان حفاظت محیط زیست خوشبختانه جمعیت حیات وحش در وضعیت مطلوبی است؛ همچنین مشاهده گونه نادر پلنگ در منطقه خلخال و اهمیت کنترل و حفظ از این حیوان را در منطقه چندین برابر کرده، هر چند در خصوص حفاظت از حیات وحش با مشکلاتی روبرو هستیم که نیازمند همکاری مردم و مسئولین است‌. 

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • دخالت انسان در محیط زیست خطر جدی برای حیات حیوانات

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌ودو به‌اضافه سه