سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 77
  • بازدید: 83
  • 1403/03/16 - 08:50:04

فرماندهی سپاه حضرت عباس(س) استان اردبیل:

انتخابات یک تکلیف شرعی و الهی است

انتخابات یک تکلیف شرعی و الهی است

فرماندهی سپاه حضرت عباس(س) استان اردبیل گفت: شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی و الهی و همچون نماز یومیه واجب عینی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، ویژه مراسم گرامیداشت یادواره شهدای بخش شاهرود و سه شهید گمنام با محوریت ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، شهدای ۱۵ خرداد و شهیدان خدمت با حضور سردار پرافتخار سنگر اسلام سردار غلامحسین محمدی اصل، نیروهای نظامی و انتظامی و با استقبال پرشور مردم شهر کلور در مسجد جامع السادات این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی امیدوار امام جمعه شهر کلور در جریان این مراسم با اشاره به مطالعه شکل هندسی زندگی قبل از ظهور با زندگی بعد از ظهور پرداخت و گفت: هر شخصی که جایگاه خود را در جهان هستی به خوبی پیدا می کند که به شناخت درستی در این عالم رسیده باشد.

وی افزود: امام راحل با توکل به خدا با ایجاد هندسه سه ضلعی خوددوستی ،دیگر دوستی و با ارتفاع خدا دوستی حرکت زندگی می کرد و معتقد بود انسان خودش و دیگران را برای خدا دوست بدارد ؛ امام هنرش این بود دنیا را به این شکل هندسی سوق داد و به این مطلب یقین قلبی داشت که هرکس در این راه جان خود را فدا کند نمرده است.

همچنین سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(س) استان اردبیل در یادواره شهدا و سه شهید کمنام بخش شاهرود با گرامیداشت قیام خونین شهدای ۱۵ خرداد و یاد و خاطره امام راحل (ره) و تشبیح ایشان به اقیانوس و ابراهیم زمان گفت: کسی که به ما عزت، عظمت و آبرو داد امام راحل بود و در یک کلام به ما هویت و شناسنامه داد .

وی در ادامه به وقایع مهم تاریخ ایران و جهت دهی این اتفاقات در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی پرداخت و گفت : حماسه قیام ۱۵ خرداد برگرفته از واقعه کربلا بود و مردم قم و تهران به حمایت از مساجد و منابر ، اسلام و قرآن بپا خواستند و رژیم جنایت کار آنها را به خاک و خون کشید و امام به خاطر همین بود که فرمود من ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می کنم و این شهیدان شیعیان واقعی امیر المومنین هستند و تجلی وحدت، اخوت  هستند .

فرماندهی سپاه حضرت عباس(س) استان اردبیل به ویژگی های برجسته شهدای خدمت و شهید آیت الله رئیسی اشاره کرد و گفت: از خصوصیات بارز شهید رئیسی میتوان به دوربودن از حاشیه، دفاع و حمایت از محرومان ، ولایت پذیری و  خطاب خود به سرباز ولایت و ملت ایران، پاکدستی‌وامانتداری، پشتیبانی از جبهه مقاومت، تلاش و پشت کار و خستگی ناپذیری و اعتقاد به  فرهنگ جهادی و فرهنگ عاشورا و ذوب شدن در ولایت اشاره کرد.

وی با بیان مدت ۲۸ روزه ریاست جمهوری  شهید رجایی ، و بالاترین میزان مشارکت مردم و انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان رییس جمهور ملت ایران یادآور شدند: شهادت آیت الله رئیسی همانند شهدای دیگر، انقلاب را بیمه کرده و ثمره خون شهدای خدمت بی شک نتایج و دستاوردهای بزرگی را در کشور  رقم خواهد زد.

سردار غلامحسین محمدی اصل در بخش دوم سخنان خود به موضوع مهم انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی و الهی و همچون نماز یومیه واجب عینی است.

 وی انتخابات را یک نمایش اقتدار و پولادین دانست و تصریح کرد: هرکس منافع کشور، اسلام و قرآن را می خواهد وظیفه دارد در روز ۸ تیرماه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند و هر کس اگر کوتاهی کند در روز قیامت باید پاسخگو باشد.

فرماندهی سپاه حضرت عباس(س) استان اردبیل در پایان صحبت های خود به معیارها و ویژگی انتخاب اصلح ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: از مهمترین ملاک و معیارها به وفاداری به انقلاب، وفاداری به مردم، وفاداری به مناطق محرومو یاور محرومان، کاربلد، با تجربه، خداباور مثل شهید رییسی، دوست دار مردم را میتواند شمرد.

قرائت قرآن،مدیحه سراحی توسط برادر کربلایی فرشید گنجی، سرودخوانی گروه دختران حاح قاسم، پخش نذورات در ایستگاه صلواتی از دیگر برنامه های صورت گرفته در این مراسم بود.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • انتخابات یک تکلیف شرعی و الهی است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سه به‌اضافه هفت