سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: سیاسی
  • کد خبر: 71
  • بازدید: 66
  • 1403/03/14 - 06:29:56

پژوهشگر قرآنی:

انقلاب اسلامی، الگوی تمام ملت‌های آزاده عدالت‌خواه است

انقلاب اسلامی، الگوی تمام ملت‌های آزاده عدالت‌خواه است

استاد دانشگاه و پژوهشگر قرآنی گفت: امروزه اندیشه‌های عمیق و الهی امام راحل محور اصلی فعالیت‌های ایران اسلامی است و بر همین اساس این نظام، الگوی تمامی ملت‌های آزاده عدالت‌خواه جهانی شده است.

سید اسماعیل هاشمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، هم‌زمان با ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره) به جایگاه ویژه امام راحل در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: امروزه اندیشه‌های عمیق و الهی امام راحل محور اصلی فعالیت‌های ایران اسلامی است و بر همین اساس این نظام، الگوی تمامی ملت‌های آزاده عدالت‌خواه جهانی شده است.

وی در ادامه گفت: حضرت امام خمینی (ره) با نگرش، شیوه زندگی، درایت و با پشتیبانی ملت غیور ایران توانستند برگ زرینی در تاریخ ایران ثبت کنند که این پیروزی زمینه‌ساز بیداری جهان اسلام شد.

رشد خیره کننده ایران در تمام زمینه های نظامی، دفاعی و پزشکی

 استاد و پژوهشگر قرآنی جایگاه ایران و انقلاب اسلامی پیشرفته و مقتدر در دنیای امروز را بسیار بالا ارزشمند و بالا دانست و گفت:

 بدون اغراق ایران پس از انقلاب از رشد خیره‌کننده‌ای در دانش‌های جدید، اقتدار در حوزه دفاعی و پزشکی برخوردار گردید؛

 سرمایه ایمان و اعتقاد دینی، تعمیق یافتن قدرت، ایمان دینی با مولفه‌های مهمی مانند توحید و باور به وجود خداوند یکتا و باور به جهان جاودانه آخرت و همچنین توجه کانونی به اصل عدالت و انصاف فردی و اجتماعی که اساس همه احکام الهی است.

 

 وی در ادامه اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران که خود یک معجزه الهی و رهبری آن به دست حکیم الهی بود که دائماً بر عمل موحّدانه تأکید می‌کرد و قیام مؤثر و ماندگار را در کار برای‌خدا می‌دید؛ ایران اسلامی در زمان حال به چنان قدرتی بی‌بدیل تبدیل شده که موازنه و معادلات قدرت جهانی را برهم زده است.

 

  سید اسماعیل هاشمی به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: به گفته مقام معظم رهبری دوران بزن و در رو تمام شده است؛ این همان اثرات یک ایرانِ مقتدر و شناخت چهره واقعی آن در جهان به‌ظاهر متمدّن امروزی است. بدون شک بر اساس تحقیقات و پژوهش‌های جامع علمی در بزرگ‌ترین و وسیع‌ترین فرهنگستان‌های علمی دنیا، ایران اسلامی در کنار دو قطب قدرتمند دنیا، صفحه جدیدی را بعد از انقلاب بازکرده که روزبه‌روز بر اعتلای آن افزوده می‌شود.

 

جایگاه ایران تحت سلطه غرب در زمان طاغوت

 

 استاد دانشگاه و چهره قرآنی شهرستان خلخال به چگونگی جایگاه ایران تحت سلطه غرب در زمان طاغوت پرداخت و افزود:

 باتوجه‌به اینکه ایران اسلامی در منطقه‌ای واقع شده که ذخایر انسانی، طبیعی و خدادادی آن به‌اندازه کل دنیا ارزش دارد و این مهم را اکثر دولت‌های مستکبر بیشتر و بهتر از ما درک کرده‌اند، چشم طمع استعمارگران در طول تاریخ معطوف به این منطقه بوده و در تاراج و غارت آن همیشه مصمّم بوده‌اند از طرفی شاهان و سلاطین بی‌کفایت و گماشتهٔ غرب نیز در طول تاریخ بر سرعت چپاول این کشور بیش‌ازپیش افزوده است. افزایشی که تا زمان به‌ثمررسیدن انقلاب اسلامی از ۲۰۰ سال قبل، سرعت افزایشی فوق‌العاده‌ای داشته و غیرقابل‌مهار بوده است. تواریخ مصوّر، شفاهی و مکتوب این سرزمین گویای صحّت مطالب بالا بوده و می‌توان آن را با مطالعه عمیق به دست آورد.

 ورود حضرت امام (ره) و برهم‌خوردن موازات بلوک شرق و غرب

 وی به و ورود امام راحل (ره) در پایان‌دادن ذلت و تاریکی دوره پهلوی اشاره کرد گفت: با ظهور انسانی بزرگ و الهی که اراده قطعی خداوند متعال بر آن بود که هیمنه غرب را پایین آورده و موازنه و معادلات آن را برهم زند، امام خمینی (ره) در قامت یک انسان قرآن‌شناس، مقتدر و با تفکّر بسیار بزرگ انقلابی، اسلوب جدیدی را از مدیریت جهانی باتکیه‌بر نگاه الهی و ایرانی ارائه کردند. شعار باصلابت (نه شرقی - نه غربی - جمهوری اسلامی) و یا (استقلال - آزادی - جمهوری اسلامی) مبیّن این اصل مهم، و حیاتی در سپهر تاریخی و پایان‌دادن به ذلت‌های ننگین چندین ساله در قبل از انقلاب اسلامی ایران بود.

ایران کشوری توسعه یافته از نظر ناظران بین المللی

 سید اسماعیل هاشمی پیش‌بینی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری باهدف انگاره‌سازی واقعی از تحقق پیش‌بینی اصلی نزدیکی به قلّه از دیگر مطالب مهم در این حوزه نام برد و افزود: جمهوری اسلامی ایران قطعاً در بعد از انقلاب، حرکتی با شیب ملایم و به‌دوراز افراط‌وتفریط و رفته‌رفته در برخی ابعاد همانند (نظامی و علمی) به جهت اینکه از قطار دنیا عقب نماند و از طرفی عقب‌ماندگی تاریخی خود را جبران بکند، با سرعت فزاینده‌ای در حال حرکت بوده که تحسین و اذعان جهانی را بر این امر خطیر معطوف داشته که اعداد و ارقام بین‌المللی نیز بر این امر صحّه گذاشته است.

 وی جایگاه ایران توسعه‌یافته از دید ناظران بین‌المللی را از دیگر دستاوردهای دیگر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلقی کرد و گفت: فرضیه‌سازی این موضوع، خیال و وهم و گمان نیست؛ بلکه با تأسّی از قرآن و اهل‌بیت (ع) و تحلیل دقیق مناسبات جهانی در عرصه توسعه جهانی است. وقتی که رصد و پایش جهانی از توسعه‌یافتگی یک کشور اتفاق می‌افتد و مؤلفه‌های مختلفی که فرایند توسعه‌یافتگی یک کشور را تسطیح و تسهیل می‌کند این اتّفاقات از دید ناظران بین‌المللی مغفول نمانده و دقیقاً رصد می‌شود

 استاد و پژوهشگر قرآنی در پایان افزود: تجمیع شاخصه‌های تصاعدی صعود و عروج به قلّه در یک کشور بر اساس مؤلفه‌های بین‌المللی از حیث اقتصادی، نظامی، فرهنگی، سیاسی و غیره در ظاهر و ارتقای عبودیت، وحدانیت و کمال به لایتناهی در یک ملّت مسلمان که اعتقاد راسخ به خداباوری و اندیشه ظلم‌ستیزی و تظلم‌خواهی و احقاق حقوق مستضعفین عالم را دارد، در باطن مسیر را در رسیدن به یک قلّه دست‌نیافتنی هموار می‌سازد


انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • انقلاب اسلامی، الگوی تمام ملت‌های آزاده عدالت‌خواه است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سه به‌اضافه نه