سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 68
  • بازدید: 101
  • 1403/03/13 - 13:49:58

مدیرکل اداره اوقات و امور خیریه استان اردبیل:

امام خمینی(ره) پدیده قرن بود

امام خمینی(ره) پدیده قرن بود

مدیرکل اداره اوقات و امور خیریه استان اردبیل گفت: خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری از شاخص‌ترین ویژگی‌های بزرگ حضرت امام (ره) است؛ به‌طوری‌که با داشتن این روحیه مبارزاتی و عدم ترس از باطل و طاغوت اتفاق بزرگ در منطقه که همان انقلاب اسلامی بود را رقم زد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، صبح امروز ویژه مراسم گرامیداشت ارتحال معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد در مسجد جمعه شهر خلخال و با حضور مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه شهرستان خلخال، ریاست اداره اوقات و امور خیریه استان اردبیل، امام‌جمعه شهر خلخال، فرماندار، نماینده مجلس شورای اسلامی خلخال و کوثر، فرماندهی مقاومت بسیج سپاه خلخال، دادستان و رئیس دادگستری خلخال، فرماندهی انتظامی و مسئولین ادارات و دیگر نهادهای شهر خلخال در مسجد جمعه شهرستان خلخال برگزار شد.

 

 در جریان این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر مهدی ستوده به تبیین و شناخت مسئله مهم معرفت به درگاه امام اشاره کرد و گفت: امروزه عدم شناخت و آگاهی به مسائل توحیدی و معرفت حضور در محضر امام در برخی از موارد کم‌رنگ شده و این خود ذلالت و نابودی جوامع را به دنبال دارد.

 

 وی مسئله مهم عدم اطاعت‌پذیری، عدم دانایی و آگاهی به امام در زمان خلافت حضرت علی (ع) را از مهم‌ترین آسیب‌های آن زمان وقت دانست و اشاره کرد: عدم دانایی و نداشتن معرفت به جایگاه امیرمؤمنان حضرت علی (ع) فاصله‌ای ۲۵ ساله‌ای در میان مردم و امام جامعه انداخت که اثرات مخرب و جبران‌ناپذیر آن در تمام تواریخ قابل‌مشاهده است.

 

مدیرکل اداره اوقات و امور خیریه استان اردبیل به کتاب الغارات و توزیع این کتاب در بستر جامعه تأکید کرد و گفت: در این کتاب و در بخش دوم آن، شرایط و اتفاقات سیاسی زمان حکومت حضرت علی (ع)، مورد برسی قرار گرفته که خود می‌توان یکی از مهم‌ترین منابع برای مقایسه زمان خلافت حضرت علی (ع) و شرایط حال انقلاب اسلامی و همچنین کسب قدرت تشخیص و بصیرت در این برهه زمانی باشد.

 

 وی در ادامه تولی را یکی از مهم‌ترین مباحث در بستر جامعه اسلامی علاوه بر مبحث معرفت و آگاهی دانست و گفت: تولی و تبعیت از گفتار و رفتار امام در حکمرانی سیاسی و اجتماعی در جامعه اسلامی از دیگر شاخصه‌های مهم در جامعه است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

 

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستوده در ادامه به معرفت و آگاهی بالای شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی اشاره کرد و گفت: شهید رئیسی نمونه بارز از شخص مطیع و دارای شناخت، معرفت و تقوای سیاسی در جامعه ما بود که در جریان انتخابات سال ۹۶ پس از انتخاب‌نشدن در عرصه ریاست‌جمهوری تقوای سیاسی را سرلوحه کار خود قرارداد و بدون هیچ اعتراض و گله‌مندی در دیگر سنگرهای نظام مقدس جمهوری اسلامی شروع به خدمت کرد.


 وی در ادامه به جایگاه ویژه امام راحل (ره) در زمان حیات پربرکتشان اشاره کرد و افزود: حضرت امام خمینی (ره) در زمان حیات خویش خصوصاً در زمان قبل و بعد از شروع مبارزات در مقابل مجتهدان و فقهای زمان خود نگاه عمیق و خاصی به بحث فقه، اصول، فلسفه و الهیات داشت و نوع نگاه امام نسبت به دیگران علما و فقها به طور کامل متفاوت بود.


 مدیرکل اداره اوقات و امور خیریه استان اردبیل در ادامه صحبت‌های خود به مسئله مهم حاکمیت اسلامی و جایگاه امام در این حاکمیت پرداخت و افزود: حضرت امام (ره) قرآن را کتاب و برنامه‌ای برای اجرای حکمرانی الهی و تأکید بر استقرار و بنانهادن حکومت علوی در جامعه و استخراج آن از روایات و قرآن می‌دانست؛ حضرت امام در ادامه بحث ولایت‌فقیه را اتخاذ کرد و برای تمام جوامع این مسئله را تبیین کرد که جایگاه امام به معنی امامت یک شخص نبوده؛ بلکه به معنی رهبری و هدایت جامعه اسلامی برای تحقق ظهور حضرت امام‌زمان (عج) است.

 

 وی انقلاب امام و شروع حاکمیت اسلامی در منطقه غرب آسیا را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: وجود افراد مؤثر در تحقق انقلاب اسلامی و همچنین خون شهدای قبل از انقلاب، در جریان انقلاب و پس از انقلاب خصوصاً در جنگ ۸ سال دفاع مقدس از برکات وجود ایشان و موهبت الهی برای شروع حاکمیت اسلامی بود.

 

 دکتر ستوده عدم ترس و داشتن روحیه انقلابی و جهادی در امام را شاخص‌ترین خصوصت اخلاقی این بزرگ‌مرد تاریخ جهان دانست و افزود: خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری از شاخص‌ترین ویژگی‌های بزرگ حضرت امام (ره) است؛ به‌طوری‌که با داشتن این روحیه مبارزاتی و عدم ترس از باطل و طاغوت اتفاق بزرگ در منطقه که همان انقلاب اسلامی بود را رقم زد.

 

 وی در پایان به ادامه حاکمیت جامعه اسلامی و انتخاب مقام معظم رهبری به‌عنوان رهبر بزرگ شیعیان جهان اشاره کرد و افزود: وجود بی‌نظیرترین شاخصه‌های اخلاقی، داشتن حکمت و همچنین تواناهای مدیریتی در تمام عرصه‌ها از ویژگی‌های بزرگ مقام معظم رهبری به شمار می‌رود که بی شک جایگاه ایران قوی و مقتدر در منطقه مدیون وجود بابرکت ایشان است.

 

 در پایان این مراسم مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه شهرستان خلخال با اجرای آیین عزاداری و مداحی در وصف رحلت امام (ره)، شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد و شهدای خدمت عرض ارادت خود را به مقام والای امام و شهدا نشان دادند.

 قرائت چند آیه از کلام‌الله مجید، شعرخوانی و مداحی در سوگواری رحلت حضرت امام خمینی (ره) و شهدای ۱۵ خرداد از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.


انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • امام خمینی(ره) پدیده قرن بود

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
نوزده به‌اضافه چهار