سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 64
  • بازدید: 70
  • 1403/03/13 - 06:24:12

شهید «عمران پستی»:

در میان مرگ و شهادتی تفاوت بزرگی است

در میان مرگ و شهادتی تفاوت بزرگی است

در قسمتی از وصیت‌نامه این شهید می‌خواهیم؛ بعضی‌ها از مرگ می ترسند و عده ای فرق بین مرگ و شهادت نمی بینند؛ که شهادت حیات حیات جاودانه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، شهید عمران پستی در ۱۹  آذر ۱۳۳۸ در هشتجین خلخال به دنیا آمد.

تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش گذراند و به عنوان شاگرد ممتاز شناخته شد؛ از این رو توانست در اردبیل در رشته جامع که مخصوص شاگردان ممتاز علمی آن زمان بود درسش را ادامه دهد.

وی مسئولیت فرماندهی گردان حبیب بن مظاهر از لشگر 27 رسول الله را به عهده گرفت با یاران و همرزمانش همگام بود تا اینکه در عملیات خیبر به شدت زخمی و در اسفند ماه ۱۳۶۲ به درجه رفیع شهادت نائل شد.

در قسمتی از وصیت‌نامه شهید والامقام می‌خوانیم:

ای مردم مگر کاروان شهدا را نمی بینید؟ پس چرا به این کاروان نمی پیوندید؟ مگر مقام شهدا را باور ندارید؟ مگر نمی خواهید نجات پیدا کنید؟ بعضیها انگار خوابند! چنان بی خیالند که انگار معادی در کار نیست بعضی‌ها از مرگ می ترسند و عده ای فرق بین مرگ و شهادت نمی بینند.

 گرچه در ایام حیات خود سودی از من به اسلام نرسیده و از این لحاظ در پیشگاه حق شرمنده ام ولی اگر جنازه ام به دست شما نرسید به مادر و همسرم و دیگر عزیزانم یادآوری کنید آن جریان مادری را که سر بریده فرزندش را در یکی از جنگ های اسلام برایش آورده بودند گرفت و بسوی میدان نبرد پرت کرد و گفت من آن سری را که در راه خدا داده ام پس نمی گیرم.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • در میان مرگ و شهادتی تفاوت بزرگی است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
ده منهای چهار