سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 62
  • بازدید: 81
  • 1403/03/12 - 06:55:42

با هدف آموزش و پیگیری مشکلات انجام شد؛

جلسه قرارگاه رصد و پایش نان در خلخال برگزار شد

جلسه قرارگاه رصد و پایش نان در خلخال برگزار شد

جلسه قرارگاه پایش آردونان خلخال که با حضور مسئولین استان و با هدف برگزاری کلاس آموزشی برای نانوایان و همچنین با حضور تعدادی زیادی از نانوایان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»،  جلسه قرارگاه پایش آردونان خلخال که با حضور  مسئولین استان و با هدف برگزاری کلاس  آموزشی برای نانوایان و همچنین با حضور تعدادی زیادی از نانوایان این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه فرماندار و رئیس قرارگاه پایش آردونان خلخال گفت:با آغاز اجرای طرح هوشمندسازی فروش نان از اسفند ماه سال ۱۴۰۱،  مشکلاتی بر سر راه اجرای این طرح بوده ولی با تلاش‌های صورت گرفته از سوی اعضای قرارگاه پایش آردونان استان و شهرستان به تدریج و با طرح مشکل از سوی نانوایان بسیاری از مشکلات این طرحبرطرف شده است.

در جریان این جلسه ثابت‌وند مسئول هوشمندسازی بانک سپه در گفتگو با خبرنگار سلام خلخال و در پاسخ به سوالات نانوایان در خصوص کسری سهمیه آرد گفت: دستگاه‌های هوشمند فروش نان از زمان بدو اجرای این طرح به طور کاملا و بدون هیچ اختلالی فعالیت کرده و بر اساس ثبت خرید نان، افزایش یا کاهش  آرد سهمیه نانوایان در هر ماه مورد بررسی قرار میگیرد.

وی ضمن ابراز گله‌مندی از عدم شناخت درست و نحوه کارکرد نانوایان از دستگاه هوشمند ثبت خرید نان افزود: با وجود برگزاری دوره‌های متعدد از استان برای نانوایان این شهرستان تا به الان با مشکلاتی از قبیل ثبت سهمیه و دیگر مسائل همراه هستیم.

ثابت‌وند در پایان صحبت های خود افزود: با توجه به آخرین رصد های صورت گرفته بیشترین آمار تخلفات خرید و فروش آرد در شهرستان خلخال بوده که این نیازمند ورود جدی مسئولین و دستگاه‌های قضایی برای کنترل این مسئله بسیار مهم است.

سید جواد یحیی‌زاده فرماندار خلخال نیز در گفتگو با خبرنگار سلام خلخال اظهار کرد: با توجه به تکمیل طرح هوشمندسازی آردونان، قرارگاه پایش آردنان خلخال هیچگونه دخالتی در کسر ویا افزایش سهمیه آرد نداشته و این طرح هوشمند به صورت سامانه نسبت به کارکرد نانوایان و یا تخلفات آنان آرد سهمیه آنان را به صورت ماهانه کاهش می‌دهد. 

فرماندارخلخال افزود :تنها ۵۰ درصد از آرد کسر شده نانوایان این شهرستان توسط سامانه هوشمندسازی آردونان ،از سوی مرکز استان به شهرستان عودت داده می‌شود که بر اساس نظر قرار گاه پایش آردونان خلخال این آرد بین آن دسته از نانوایانی توزیع می‌شود که فاقد هرگونه تخلف نانوایی و همچنین رنگ قرمز بر روی خط سامانه خود باشند. 

در روند این جلسه آقایی معاون اداره کل غله و خدمات بازرگانی و همچنین ثابت وند مسئول هوشمندسازی بانک سپه استان اردبیل چگونگی استفاده صحیح از طرح هوشمندسازی آردونان و مواردی همچون: ثبت خرید سبوس، چگونگی ثبت مرخصی برای نانوایان و همچنین شرایط استحقاق آرد در روزهای تعطیل  را برای نانوایان حاضر در دوره آموزشی تشریح کردند. 

در این جلسه به پاس قدردانی از تلاش نانوایان تلاشگر و قانونمند خلخال از ۱۸ نفر از نانوایانی که در پخت نان مرغوب همچنین از نانوایان قانونمند که فاقد هرگونه سابقه تخلف مربوط به کم فروشی،فروش آرد نان به صورت آزاد ، پخت نان نامرغوب، رعایت نکردن ساعات پخت و یا فاقد هرگونه سابق تخلف مربوط به موازین بهداشتی هستند با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • جلسه قرارگاه رصد و پایش نان در خلخال برگزار شد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
چهار منهای هفت