سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 55
  • بازدید: 90
  • 1403/03/09 - 11:52:02

سخنگوی شورای شهر خلخال:

درجه شهرداری خلخال به ۸ ارتقا یافت

درجه شهرداری خلخال به ۸ ارتقا یافت

سخنگوی شورای شهر خلخال گفت: به‌موجب حکم مکتوب و مستقیم وزیر کشور، و بنابه‌درخواست استانداری اردبیل، درجه شهرداری خلخال از تاریخ ۶ خرداد ۱۴۰۳ از رتبه ۷ به ۸ ارتقا یافت.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، به نقل از خلخالیم سید سعید شهابی در گفتگو با خبرنگار خلخالیم گفت: درجه شهرداری خلخال در سال ۱۳۷۸ به رتبه ۷ ارتقا یافته بود و بعد از گذشت نزدیک به ۲۵ سال و با توسعه شهر و همچنین ارتقای سایر شاخص‌ها این ارتقا مستحق شهرداری خلخال بود.

وی در ادامه گفت: به دنبال پیگیری‌های صورت‌گرفته، با حکم رسمی وزارت کشور درجه شهرداری خلخال از رتبه ۷ به ۸ ارتقا یافت و طبق حکم ارسالی، از زمان صدور حکم که به تاریخ ۶ خرداد ۱۴۰۳ صادر شده است، قابل اجراست.

 سخنگوی شورای شهر خلخال اظهار کرد: درجه شهرداری خلخال در سال ۱۳۷۸ به رتبه ۷ ارتقا یافته بود و بعد از گذشت نزدیک به ۲۵ سال و با توسعه شهر و همچنین ارتقای سایر شاخص‌ها این ارتقا شهرداری واقعاً حق شهرداری خلخال بود.

 وی به شاخص‌هایی که برای ارتقای درجه حائز اهمیت هستند اشاره کرد و گفت: این شاخص‌ها عبارت هستند از:۱- تفریق بودجه سه سال متوالی ۲-جمعیت شهر ۳-رعایت توازن بودجه عمرانی و جاری از مهمترین شاخص‌های ارتقای درجه شهرداری ها است.

 سعید شهابی در ادامه تشریح کرد: بحث تفریق بودجه در واقع بیانگر همخوانی درآمدها و هزینه‌هایی شهرداری درسه سال متوالی است که شهرداری خلخال از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۴۰۰ این شاخص را رعایت کرده بود و این مورد بیانگر ضابطه‌مند بودن، واقعی و علمی بودن بودجه است که طی فرایندهای قانونی، محاسباتی و حساسیت‌زاها ارزیابی‌هایی متعدد بالادستی به‌دست‌آمده است. همچنین در بحث توازن بودجه 60درصد جاری و 40درصد عمرانی توسط شهرداری خلخال رعایت شده بود که مورد تأیید معاونت عمرانی استانداری نیز واقع گردید.

وی تصریح کرد:  برای درجات بالای ۸، شاخص جمعیت شهر از اهمیت بالایی برخوردار است که با توجه به سرشماری سال ۱۳۹۵ یکی از دلایل اخیر در ارتقای درجه شهرداری خلخال نیز عدم رشد جمعیت شهر بود.

 سخنگوی شورای شهر خلخال در پایان صحبت‌های خود افزود: ارتقای رتبه شهرداری خلخال به رتبه ۸ مزایای زیادی برای شهرداری و شهر خواهد داشت و باعث افزایش سهم اعتبارات دریافتی و وصولی از سازمان شهرداری‌های کشور و مراجع بالا دستی خواهد شد؛ همچنین در بحث ارتقاء ساختار شهرداری و ساماندهی نیروی انسانی می‌تواند منجر به ارتقاء خدمات ارائه شده به شهروندان گردد.


انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • درجه شهرداری خلخال به ۸ ارتقا یافت

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
شش منهای چهار