سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 53
  • بازدید: 60
  • 1403/03/09 - 11:19:20

دادستان خلخال:

عدم کنترل وزن کامیون‌ها مهمترین علت آسیب به جاده مواصلاتی خلخال است

عدم کنترل وزن کامیون‌ها مهمترین علت آسیب به جاده مواصلاتی خلخال است

دادستان خلخال گفت: با وجود افزایش تلاش مأموران پلیس‌راه اردبیل در واپایش بار کامیون‌های حامل شن و ماسه بارگیری شده از خلخال به مقصد گیلان، به علت تعطیلی و توقف کار باسکول اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای واپایش وزن کامیون‌ها، این وسایط نقلیه سنگین همچنان موجب تخریب سطح جاده‌های این شهرستان می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، مظفر رضایی در گفتگو با خبرنگار ایرنا به عبور مرور کامیون‌های حامل بار سنگین در محور خلخال به گیلان اشاره کرد و گفت: با وجود افزایش تلاش مأموران پلیس‌راه اردبیل در واپایش بار کامیون‌های حامل شن و ماسه بارگیری شده از خلخال به مقصد گیلان، به علت تعطیلی و توقف کار باسکول اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای واپایش وزن کامیون‌ها، این وسایط نقلیه سنگین همچنان موجب تخریب سطح جاده‌های این شهرستان می‌شوند.

وی بر لزوم راه‌اندازی مجدد باسکول تعطیل شده در ورودی راه خلخال - اسالم از سوی اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و مسئولان ذی‌ربط این شهرستان تأکید کرد و گفت: روزانه بیش از صدها دستگاه کامیون با اضافه‌بار غیرمجاز در راه‌های ارتباطی خلخال به استان گیلان در حال تردد هستند.

 دادستان خلخال با اشاره به‌اضافه بار کامیون‌های حامل بار شن و ماسه و تخریب آسفالت جاده اضافه کرد: تعطیلی باسکول راه‌اندازی شده واقع در حوالی روستای مجره و ابتدای مسیر ارتباطی خلخال - اسالم موجب شده تا این کامیون‌ها همچنان بدون وزن‌کشی بار به راه خود در مسیرهای یاد شده ادامه داده و با تخریب آسفالت و زیرسازی جاده، موجب هدررفت میلیاردها ریال اعتبار دولتی شوند.

تردد کامیون‌های حامل شن و ماسه از مسیرهای خلخال به استان گیلان و عدم واپایش تناژ بار این کامیون‌ها منجر به تخریب سطح جاده در این منطقه شده است. این در حالی است که فصل کاری در شهرستان خلخال باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی کوتاه است و براین‌اساس روند تخریب جاده‌ها از اقدامات ترمیمی اداره کل راهداری پیشی گرفته و هزینه‌های نگهداری از این راه‌ها باتوجه‌به تخریب گسترده به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.


انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • عدم کنترل وزن کامیون‌ها مهمترین علت آسیب به جاده مواصلاتی خلخال است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
چهار منهای سه