سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 505
  • بازدید: 267
  • 1403/07/29 - 12:22:23

فرماندار خلخال:

پذیرفته‌شدگان پزشکی در خلخال رو به افزایش است

پذیرفته‌شدگان پزشکی در خلخال رو به افزایش است

در سال ۱۴۰۱ تعداد دانش‌آموزان راه یافته به ادامه تحصیل در رشته پزشکی خلخال ۶ نفر ، در سال گذشته ۱۷ نفر بود و در طی سال تحصیلی جاری پذیرفته شدگان در این دو رشته به عدد ۱۹ رسیده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، مراسم تجلیل از نفرات برتر کنکور با حضور مسئولین شهرستانی، دانش آموزان و خانواده های نفرات برتر کنکور در محل دبیرستان شهید بهشتی خلخال برگزار شد.

در جریان این مراسم سیدجواد یحیی‌زاده فرماندار خلخال در گفتگو با خبرنگار سلام خلخال در آیین تجلیل از دانش‌آموزان برتر رشته پزشکی و دندانپزشکی گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد دانش‌آموزان راه یافته به ادامه تحصیل در رشته پزشکی خلخال ۶ نفر ، در سال گذشته ۱۷ نفر بود و در طی سال تحصیلی جاری پذیرفته شدگان در این دو رشته به عدد ۱۹ رسیده است.

فرماندار خلخال اضافه کرد: تعداد پذیرفته‌شدگان در دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری کنکور سال ۱۴۰۱ خلخال ۱۲ نفر و در سال گذشته ۲۷ نفر بود و این در حالی است که امسال ۶۲ نفر از دانش‌آموزان این شهرستان خلخال موفق به راهیابی به دانشگاه فرهنگیان شدند.

 همچنین وحید کنعانی نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه ارتقای علم کشور در جهان مشروط به ارتقای سطح علمی دانشگاه‌ها و افزایش فضای فیزیکی مراکز آموزش عالی است، گفت: توسعه علمی در هر کشور زیربنای توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه آن کشور است.

وی از پیشرفت ۹۰ درصدی سطح سواد در کشور ایران خبر داد و گفت: از جمله موفقیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه آموزش افزایش سطح سواد جامعه بوده  که این موضوع پس از پیروزی انقلاب اسلامی از  ۳۵ درصد به ۹۵ درصد رسیده است.

در جریان این مراسم نیز سید رضا قدسی امام جمعه خلخال نیز ارتباط با پروردگار را یکی از مهمترین راه های حل مشکلات در زمان سختی ها دانست و گفت: دانش آموزان باید در تمام زمان ها ارتباط خود را با پروردگار حفظ کرده و در تمام لحظات سختی ها با توسل به ائمه اطهار در مسیر پیشرفت کشور قدم بردارند.

وی افزود: یکی

 در پایان این مراسم از ۱۱ دانش‌آموزان برتر کنکور سراسری امسال تجلیل شد و هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.


انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • پذیرفته‌شدگان پزشکی در خلخال رو به افزایش است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دوازده به‌اضافه هفت