سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 497
  • بازدید: 21
  • 1403/07/28 - 06:00:39

رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال:

نقش زنان در حفظ سلامت جامعه مهم است

نقش زنان در حفظ سلامت جامعه مهم است

رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: زنان با پرورش فرزندان سالم و توانمند، نقش مهمی در ایجاد جامعه سالم و موفق ایفاد می‌کنند

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»،  

 دکتر عمران خسروی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، به مناسبت هفته سلامت بانوان اهمیت جایگاه زنان در حفظ سلامت خانواده و جامعه را امری مهم تلقی کرد و گفت: زنان اولین حافظان سلامت خانواده و جامعه هستند که باید محور برنامه‌های سلامت کشور قرار گرفته و برای توانمندسازی زنان و افزایش سواد سلامت آنها برنامه‌ریزی شود.

 وی دراین‌خصوص با تأکید بر نقش مؤثر سلامت زنان در سلامت جامعه گفت: امسال شعار "بانوی سالم، مادر سالم، نسل سالم " به‌عنوان شعار هفته سلامت بانوان تعیین شده است و با همکاری همه گروه‌های درون و برون بخش در راستای ارتقا سلامت زنان و بهبود شیوه زندگی آنان و اطلاع‌رسانی به عموم مردم برنامه‌ریزی لازم صورت‌گرفته است.

 رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال با تأکید بر اینکه سلامت زنان تأثیر زیادی بر سلامت فرزندان، خانواده و جامعه دارد اظهار کرد: زنان با پرورش فرزندان سالم و توانمند، نقش مهمی در ایجاد جامعه سالم و موفق ایفاد می‌کنند؛ زیرا زنان محور و مدیر سلامت خانواده هستند و بخش مهمی از فعالیت‌های مربوط به خودمراقبتی و مراقبت در منزل به عهده آنان است.

 وی با عنوان اینکه زنان به طور معمول مدیریت و برنامه‌ریزی سلامت خانواده از واکسیناسیون کودکان گرفته تا تغذیه نوجوانان و کاستن از استرس‌های میان‌سالان و ارائه خدمات به سالمندان را به عهده دارند گفت: بنابراین مرگ مادر نه فقط به دلایل مرتبط با حاملگی و زایمان بلکه به دلایل دیگر نیز به همان اندازه برای خانواده فاجعه‌آمیز است و در تمامی ابعاد، دردناک و جبران‌ناپذیر است.

 دکتر خسروی مطرح کرد: بررسی‌های انجام شده در کشور، بیماری‌های ایسکمیک قلب و بیماری‌های عروقی مغز و همه عوامل خطر و زمینه‌ای که منجر به آنها می‌شوند؛ مانند دیابت، فشارخون و چاقی از اولویت ویژه‌ای در سلامت زنان برخوردارند و از مهم‌ترین علل مرگ‌ومیر زنان محسوب می‌شوند.

 وی با بیان اینکه سرطان‌ها نیز از علل اصلی مرگ‌ومیر زنان است گفت: در زنان ایران، بار اصلی سرطان‌ها مربوط به سرطان پستان است که همچنان در رتبه اول سرطان‌ها قرار داشته و همه ساله به تعداد موارد بروز آن اضافه شده است و به‌عنوان شایع‌ترین سرطان زنان، باعث خسارت‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی فراوانی می‌شود.

 رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال افزود: ارتقای شیوه زندگی زنان نیازمند مداخلات جدی همه بخش‌های توسعه و البته مداخلات اثربخش نظام سلامت است و امید است با همراهی و همکاری همیشگی کلیه ایثارگران عرصه سلامت، گام مؤثری در راستای حفظ و ارتقا سلامت آحاد جامعه برداریم.

 انتهای خبر/ج .

 


انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • نقش زنان در حفظ سلامت جامعه مهم است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سه منهای یک