سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

جمعه 27 مهر 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 491
  • بازدید: 23
  • 1403/07/25 - 07:16:05

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خلخال عنوان کرد:

۱۸۲ نفر نابینا تحت پوشش بهزیستی خلخال

۱۸۲ نفر نابینا تحت پوشش بهزیستی خلخال

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خلخال گفت: از ۱۸۲ نفر این افراد ۱۱۰ نفر مستمر بگیر، ۶۸ نفر غیرمستمربگیر و تعداد ۴ نفر دانشجو معلول تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان خلخال هستند.

رسول پوزن در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، به اهمیت تحقق حقوق نابینایان در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: به‌تناسب رشد جمعیت شهرنشین در جهان یکی از مهم‌ترین چالش‌های فراروی دولت در ایجاد عدالت اجتماعی و اعتلای حقوق شهروندان مسئله بهره‌مندی این قشر از حقوق شهری است؛ در این میان توجه به حقوق شهروندی آن دسته از افراد که دچار نقص‌ها محرومیت‌ها یا مشکلات خاص‌اند و به دلایل گوناگون به حمایت‌های مضاعف نیاز دارد.

وی ادامه داد: یکی از مبتلا بهترین موارد تبعیض نسبت به معلولین اجحاف در بهره‌مندی آنان از مفهوم حق بر شهر است؛ بررسی این نکته که اساساً محیط شهری برای چه قشری از افراد ساخته شده و زیبایی‌شناسی معماری مستظهر به چه رویکردها و حامل چه پیام‌هایی است، نشانگر میزان ارتباط فرضیه‌های شهروندی با محیط است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خلخال از وجود ۱۸۲ نفر از معلولان نابینا در شهرستان خلخال خبر داد و گفت: از این تعداد افراد ۱۱۰ نفر مستمر بگیر، ۶۸ نفر غیرمستمربگیر و تعداد ۴ نفر دانشجو معلول تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان خلخال هستند.

 وی به خدمات ارائه شده به این جامعه هدف اشاره کرد و گفت: پرداخت هزینه درمان، پرداخت ایاب‌وذهاب، پرداخت هزینه‌های کمک‌تحصیلی و همچنین اهدای تسهیلات از دیگر اقدامات مهم در مسیر تحقق حقوق این عزیزان بوده است.

پوزن از پرداخت کمک‌هزینه ماهیانه بیش از ۳۰ میلیون ریال به این افراد خبر داد و افزود: در طول سال گذشته ۱۲ مورد اهدای وام به مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل صندوق بهزیستی شهرستان خلخال در 6 ‌ماه اول سال به این افراد تعلق‌گرفته شده است.

وی در ادامه بااحساس رضایتمندی از تحقق حقوق شهروندی و مناسب‌سازی شهر خلخال در سال گذشته خبر داد و افزود: مناسب‌سازی شهر در جهت تحقق حقوق نابینایان یکی از مهم‌ترین مطالبات این جامعه هدف بوده که در سال گذشته و در شهرستان خلخال بحث اجرای پازل بندی جهت عبور و مرور این افراد در اکثریت معابر عمومی شهر به نحو احسن اجرا شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خلخال همچنین از اجرای طرح‌ها و نوآوری‌های در دست اقدام در این راستا اشاره کرد و گفت: از دیگر اقدامات انجام شده می‌توان به اجرای خط بریل بر روی دستگاه‌های عابربانک‌ها و همچنین طراحی مطلوب مسیر حرکت این افراد در عرض خیابان‌ها را می‌توان از دیگر اقدامات مهم انجام شده در شهرستان خلخال نام برد.

وی پیشنهاد کرد: مجهزسازی دستگاه حمل‌ونقل عمومی برای جابه‌جایی این افراد، نصب دستگاه‌های صوتی برای هوشیار سازی این افراد جهت عبور از موانع، راه‌اندازی روزنامه ماهانه خبری به خط بریل برای این افراد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی برای سهولت این افراد جهت انجام امور روزانه را می‌توان از اقدامات پیشنهادی جهت اجرا ذکر کرد.

وی ضمن درخواست از مردم جهت همکاری و همیاری با این افراد خاطرنشان کرد: مردم باید با حفظ کرامت انسانی و عدم دیدترحم آمیز به افراد مواجه داشته باشند و از ایجاد موانع یا به تعبیری سد معبر توسط اصناف در تحقق هرچه بیشتر حقوق این افراد قدم بردارند.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • ۱۸۲ نفر نابینا تحت پوشش بهزیستی خلخال

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌ونه به‌اضافه هشت