سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

جمعه 27 مهر 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 490
  • بازدید: 378
  • 1403/07/24 - 10:10:41

شهردار شهر کلور:

جشنواره‌گردو فرصتی برای معرفی گردشگری شهر کلور است

جشنواره‌گردو فرصتی برای معرفی گردشگری شهر کلور است

شهردار شهر کلور گفت: معرفی ظرفیت بزرگ گردشگری شهر کلور و استفاده از این ظرفیت برای توسعة شهر و همچنین ایجاد شور و نشاط اجتماعی و پاسداشت آداب، رسوم و فرهنگ غنی منطقه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

مرتضی مطهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، از برگزاری سومین جشنواره گردو در شهرکلور خبر داد و گفت: سومین جشنواره گردوی شهر کلور پس از وقفه یک‌ساله امسال در ۲۷ مهرماه با مشارکت بخشداری شاهرود، اداره میراث‌فرهنگی و جهاد کشاورزی شهرستان خلخال برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: باتوجه‌به راهبُردی بودن محصول گردو برای مردم بخش شاهرود و کلور، آن‌چنان که باید از این محصول بهره‌برداری اقتصادی نشده است؛ بنابراین بهبود وضعیت تولید و اقتصادی کردن این محصول یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

شهردار شهر کلور اضافه کرد: از اهداف دیگر، معرفی ظرفیت بزرگ گردشگری شهر کلور و استفاده از این ظرفیت برای توسعة شهر و همچنین ایجاد شور و نشاط اجتماعی و پاسداشت آداب، رسوم و فرهنگ غنی منطقه است.

وی به اقدامات صصورت‌گرفته در جهت برگزاری هرچه بهتر این جشنواره پرداخت و افزود: در طی چند ماه گذشته با پیشنهاد کمسیون فرهنگی و تصویب شورای شهر دبیرخانه این جشنواره تشکیل و جلسات متعددی با ادارات و سایر ارگان‌ها برای برگزاری این جشنواره صورت‌گرفته و کمیته‌های تخصصی در مرحله آماده‌سازی محیط برای اجرای این جشنواره تشکیل شده است.

مطهری از برپایی ۳۰ غرفه در محل جشنواره در جهت عرضه محصولات کشاورزی و گردو خبرداد و افزود: با همکاری ادارات میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی خلخال محصولات باغی (گردو) ، نان ، غذا و شیرینی های بومی و محلی ، صنایع دستی، غرفه تخصصی آموزش و ترویج پرورش و کشت گردو از جمله برنامه های پیش بینی شده در این جشنواره است.

شهردار کلور افزود: این جشنواره در محیط بسیار مفرح و زیبا در جوار پارک لاله شهر کلور با برنامه‌های شاد و باکیفیت پذیرای هم‌وطنان عزیزمان از مرکز استان، استان‌های مجاور و شهرستان خلخال خواهد بود.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • جشنواره‌گردو فرصتی برای معرفی گردشگری شهر کلور است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وهشت منهای ده