سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

جمعه 27 مهر 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 489
  • بازدید: 25
  • 1403/07/24 - 09:27:03

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی خلخال:

خود مراقبتی اولین گام سلامت است

خود مراقبتی اولین گام سلامت است

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: خودمراقبتی، شامل اعمالی است اکتسابی، آگاهانه و هدفدار که مردم برای خود، فرزندان و خانواده شان انجام می‌دهند تا تندرست بمانند.

دکترعبداله درگاهی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، به اصل خودمراقبتی در نظام سلامت کشور اشاره کرد و گفت: هدف از خود مراقبتی را ایجاد ،تقویت و ترویج مهارت خودمراقبتی جهت داشتن سبک زندگی سالم است.

وی  ادامه داد: خودمراقبتی، شامل اعمالی است اکتسابی، آگاهانه و هدفدار که مردم برای خود، فرزندان و خانواده شان انجام می‌دهند تا تندرست بمانند، از سلامت جسمی، روانی و اجتماعی خود حفاظت کنند، نیازهای جسمی، روانی و اجتماعی خود را برآورده سازند، از بیماری ها یا حوادث پیشگیری کنند، ‌بیماری های مزمن خود را مدیریت کنند و نیز از سلامت خود بعد از بیماری حاد یا ترخیص از بیمارستان حفاظت کنند.

معاون بهداشت دانشکده  علوم پزشکی خلخال خاطر نشان کرد: خودمراقبتی عملکردی آگاهانه، آموختنی و تنظیمی است که برای تأمین و تداوم شرایط و منابع لازم برای ادامه حیات و حفظ عملکرد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی و رشد انسان در محدوده طبیعی و متناسب برای حیات و جامعیت عملکرد وی اعمال می‌ شود.

وی با اشاره به اینکه خودمراقبتی فرایندی مادام‌العمر است افزود: در تمامی دوران‌ها و موقعیت‌های زندگی مطرح است؛ عادت هاي غیرسالم مردم موجب ايجاد مخاطرات بهداشتي خود خواسته براي آنها مي شود و زمانی كه این رفتارها موجب بيماري يا مرگ شود، مي توان سبك زندگي قرباني را عامل مؤثر يا موجب بيماري يا مرگ او دانست.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • خود مراقبتی اولین گام سلامت است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یازده به‌اضافه شش