سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

جمعه 27 مهر 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 486
  • بازدید: 26
  • 1403/07/22 - 09:15:21

رئیس بهزیستی شهرستان خلخال عنوان کرد:

۴۷۵ نفر سالمند تحت پوشش خدمات بهزیستی خلخال

۴۷۵ نفر سالمند تحت پوشش خدمات بهزیستی خلخال

رئیس بهزیستی شهرستان خلخال‌ گفت: تعداد افراد سالمند تحت پوشش خدمات بهزیستی خلخال در واحدهای امور اجتماعی و توان‌بخشی ۴۷۵ نفر بوده که از این میان ۴۵۰ نفر از خدمات مستمری این اداره بهره‌مند شده‌اند.

 رسول پوزن در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، به اهمیت تحقق حقوق سالمندان و افراد معلول جهت زندگی سالم، با رفاه و نشاط اشاره کرد و گفت: تحقق حقوق سالمندان باعث ایجاد نشاط در خانواده شده و همچنین در حفظ سلامت و استقلال سالمند در انجام کارهای شخصی و زندگی روزمره می‌گردد.

وی ادامه داد: این امر باعث کاهش هزینه درمان و همچنین کاهش هزینه عوارض سالمندی می‌گردد. احقاق حقوق سالمند باعث استفاده از تجربیات سالمندان عزیز در تمامی مراحل آموزشی - شغلی و غیره می‌گردد که به نوبه خود باعث افزایش بهره‌وری در این زمینه‌ها می‌شود.

رئیس بهزیستی شهرستان خلخال در ادامه به اقدامات صورت‌گرفته برای این جامعه هدف پرداخت و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای سالمندان و مراقبین آنها در زمینه مراقبت و مواجهه با سالمندان به‌صورت حضوری، توضیح کتابچه‌ها و بروشورهای آموزشی، انجام مشاوره‌های تلفنی، استفاده از کارشناسان توان‌بخشی اداره بهزیستی در دوره آموزشی دیگر نهادهای دولتی از جمله این اقدامات بوده است.

وی افزود: تعداد افراد سالمند تحت پوشش خدمات بهزیستی خلخال در واحدهای امور اجتماعی و توان‌بخشی ۴۷۵ نفر بوده که از این میان ۴۵۰ نفر از خدمات مستمری، کمک‌های مالی، غیرنقدی و لوازم توان‌بخشی این اداره بهره‌مند شده‌اند.

پوزن از وجود یک مرکز نگهداری افراد معلول مؤنث در این شهرستان خبر داد و گفت: مرکز مهرآفرین تنها مرکز نگهداری افراد معلول مؤنث در خلخال بوده که تعداد ۲۵ از مقیمان این مرکز سالمند معلول بوده و از کلیه خدمات مراقبتی، پرستاری، رفاهی، بهداشتی، پوشاک و سایر امورات بهره‌مند هستند.

وی به تحقق و رعایت حقوق این جامعه هدف اشاره کرد و گفت: به نظر این‌جانب با عنایت به فرهنگ غنی ایرانی‌اسلامی، حقوق سالمندان در جامعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حد قابل‌قبولی رعایت می‌شود؛ اما بااین‌حال این موضوع نیازمند آموزش وسیع از طریق وسایل ارتباط‌جمعی و رسانه‌های دولتی و غیردولتی نیز است.

رئیس بهزیستی شهرستان خلخال توجه به نیازهای اساسی سالمندان و انجام حمایت‌های مادی و معنوی توسط دولت را امری ضروری دانست و افزود: حمایت‌های مادی و معنوی تمام نهادهای دولتی علت اساسی در حفظ و رعایت حقوق سالمندان بوده و خانواده‌ها و جامعه را بیشتر از گذشته ترغیب خواهد کرد که این عزیزان بتوانند در آغوش گرم خانواده و جامعه زندگی امن، محبت‌آمیزی با آرامشی را داشته باشند.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • ۴۷۵ نفر سالمند تحت پوشش خدمات بهزیستی خلخال

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دوازده به‌اضافه هشت