سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

جمعه 27 مهر 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 475
  • بازدید: 67
  • 1403/07/17 - 16:20:13

به مناسبت گرامیداشت روز روستا برگزار شد؛

نشست عمومی دهیاران و بهورزان خلخال

نشست عمومی دهیاران و بهورزان خلخال

صبح امروز نشست دهیاران و بهورزان شهرستان خلخال با فرماندار خلخال و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی در محل سالن کنفرانس فرمانداری خلخال برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، صبح امروز نشست دهیاران و بهورزان شهرستان خلخال با فرماندار خلخال و دیگر مسئولین در محل سالن کنفرانس فرمانداری خلخال برگزار شد. 

در ابتدای این مراسم سید حمدالله نقیب بخشدار بخش مرکزی شهرستان خلخال ضمن تبریک به مناسبت روز روستا از زحمات و تلاش های دهیاران پرتلاش تقدیر کرد و گفت: بی شک دهیاران نقش اساسی در پیشبرد توسعه و رسیدگی به مشکلات روستاها دارند و به تعبیری به عنوان نماینده دولت در روستاها باید بیشتر از گذشته به مشکلات روستای خود پرداخته و در صدد تلاش برای رفع این مشکلات باشند.

امنیت شغلی مهمترین دغدغه دهیاران خلخال

همچنین مسیب پارسا پور بخشدار بخش‌شاهرود خلخال نیز در سخنانی به طرح مشکلات دهیاران پرداخت و گفت: از جمله مشکلات دهیاران این بخش، بحث امنیت شغلی این افراد زحمتکش بوده که با پایان دوره شورای روستایی به دغدغه ای مهم برای این افراد تبدیل شده است. 

وی همچنین نبود معاونت‌های مهم بالاخص کارشناس حقوقی را از دیگر مشکلات دهیاران نام برد و گفت: نبود کارشناس حقوقی برای رسیدگی به مسائل ساخت و ساز و غیرقانونی و همچنین تصرفات غیرقانونی زمین که منجبر به درگیری‌هایی در این حوزه میشود؛ از جمله این مشکلات است. 

بخشدار بخش شاهرود‌خلخال نبود پیمانکاران و افراد واجد شرایط برای پیشبرد پروژه های زیر ساختی روستا را از دیگر موارد این مشکلات تلقی کرد و افزود: در بسیاری از پروژه‌های نیمه کاره نبود پیمانکار واجد شرایط، پروژه‌هایی را که با کمترین بودجه قابل راه اندازی هست به تعلیق افتاده و روستائیان را با مشکلات همراه می‌کند.

وی نبود دستگاه های صنعتی و راهداری را از دیگر مشکلات روستائیان این بخش در فصول سرد سال دانست و افزود: با توجه به سردسیر بودن منطقه شاهرود، برف روبی ۹۰ درصد راه روستایی در فصل زمستان با مشکلاتی همراه شده که عدم وجود تیغه برف روب و دیگر دستگاه ها و خودروهای برف روبی از جمله معضلات روستائیان در فصول سرد سال است.

فرسودگی سیستم آبرسانی معضلی جدی برای روستائیان خلخال

همچنین حسین فتحعلی زاده نماینده شورای روستایی خلخال در سخنانی به مشکلات و عدم اجرای برخی طرح ها در سالیان گذشته اشاره کرد و گفت: اجرای طرح هادی با گذشت بیش از ۱۵ سال با مشکلاتی همراه بوده که تا به الان اقدامات اساسی در این خصوص صورت گرفته نشده است.

وی افزود: فرسودگی سیستم آب رسانی شرب، مشکلات توزیع آرد، قطعی برق و عدم کارکرد صحیح آنتن دهی دستگاه‌های کارت خوان، عدم آنتن دهی تلفن همراه در وضعیت قطعی برق، تسطیح و تعریض راه های بین مزارع، نبود مهندس ناظر در روستاها را از جمله مشکلات عمده در روستاهای شهرستان خلخال است. در ادامه این نشست دهیاران و دیگر بهورزان روستاها به ایراد مشکلات و معضلاتی که در حوزه کاری خود با آن مواجه هستند اشاره کردند.

درآمد زایی در راس امور دهیاران قرار گیرد

لطفعلی زیادی معاون امور روستایی و شوراها استانداری اردبیل ضمن تبریک به مناسبت روز روستا به اهم وظایف این معاونت در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: شرح وظایف معاونت امور روستایی و شوراها؛ هماهنگی، نظارت، هدایت‌گری و حضور در روستاها بوده و هست. 

وی اضافه کرد: این معاونت پس از بررسی شرایط و مشکلات روستائیان در تمام زمینه با دستور استاندار وقت اقداماتی در این حوزه انجام میدهد.

معاون امور روستایی و شوراها استانداری اردبیل اختصاص بودجه برای روستاها را مشروط بر محل درآمد دولت دانست و گفت: تخصیص اعتبار برای رفع مشکلات روستائیان تمام استان اردبیل در ابتدا توسط معاونت توسعه و در دست دستگاه های اجرایی مورد طرح و برنامه ریزی قرار میگیرد و پس ارائه نسخه نهایی میزان اعتبار برای این امر صادر می‌شود‌.

وی بحث تولید اشتغال و درآمدزایی توسط دهیاران را امری مهم تلقی کرد و افزود: دهیاران باید با نهایت تلاش و به کارگیری سرمایه گذاران و افراد دارای توانمندی جهت ایجاد اشتغال پایدار و همچنین مردم محور تولید درآمد کرده و مشکلات روستا را از این طریق حل کنند.

زیادی افزود: دهیاران باید ۱۰ درصد آورده و ۹۰ درصد با دریافت تسهیلات و کمک به ورود بخش خصوصی جهت خرید تجهیزات زیر ساختی را در راس امور کار خود قرار دهند.

وی حفظ امنیت و کمک دهیاران در راستای حفظ امنیت روستاها را از جمله موارد مهم وظایف دهیاران برشمرد و افزود: دهیاران باید در تمام لحظه ها هوشیار باشند و مشکلات و خطراتی را که ممکن است به وقوع بپیوندد را در اسرع وقت به نهادهای دولتی و امنیتی گزارش دهند.

امنیت پایدار روستا به عهده دهیاران است

سید جواد یحیی‌زاده فرماندار خلخال نیز در این نشست ضمن تاکید بر مطالعه شرح وظایف دهیاران گفت: مسئولین روستاها دهیاران هستند؛ و تمامی اقدامات باید طبق قانون و وظایفی که برای این افراد قید شده عمل کنند و این افراد باید به طور مستمر وظایف و اختیارات خود را مطالعه کرده و با آن آشنا باشند.

وی ورود به موقع دهیاران و افراد روستا را در جهت کنترل امنیت بسیار مهم دانست و افزود: همکاری دهیاران و افراد روستا در کنترل و پیشگیری اتفاقات امری بسیار مهم بوده و کمکی شایان به بحث کنترل امنیت پایدار خواهد کرد.

فرماندار خلخال ضمن درخواست در خصوص نصب دوربین های امنیتی در ورودی و خروجی روستاها افزود: انتظاری که میرود این است دهیاران زحمت‌کش اهتمام ویژه ای جهت نصب دوربین های مدار بسته در ورودی و خروجی شهرها داشته باشند تا با این امر پیشگیری چشمگیری در بروز اتفاقات امنیتی صورت گیرد.

در جریان این مراسم دهیاران شهرستان خلخال و همچنین بهورزان به ارائه مشکلات خود پرداختند و نبود آب شرب بهداشتی، فرسودگی ساختمان های بهیاری، نبود سیستم فاضلاب شبکه ای و کمبود امکانات ویزیت مراجعه کنندگان از دیگر مشکلاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • نشست عمومی دهیاران و بهورزان خلخال

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دو منهای پنج