سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

جمعه 27 مهر 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 465
  • بازدید: 33
  • 1403/07/14 - 06:30:18

رئیس محیط زیست خلخال:

هیچ‌گونه مجوزشکار در خلخال صادر نشده است

هیچ‌گونه مجوزشکار در خلخال صادر نشده است

رئیس محیط زیست خلخال گفت: در این خصوص هر شخص به هر بهانه ای بدون پروانه شکار اقدام به شکار نماید؛ تخلف محسوب شده و برابر قانون با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

سید حسین معصوم‌زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، خطاب به کلیه دارندگان سلاح های شکاری که دارای جواز حمل می باشند گفت: امسال همانند سال های گذشته هیچ مجوز شکاری از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صادر نشده است.

وی تصریح کرد: در این خصوص هر شخص به هر بهانه ای بدون پروانه شکار اقدام به شکار نماید تخلف محسوب شده و برابر قانون با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

رئیس محیط زیست خلخال تشریح کرد: درماده 679 قانون مجازات اسلامی بیان شده است هر کس به عمد و بدون ضرورت حیوان حلال گوشت یا حیواناتی که شکار آن‌ها توسط دولت ممنوع اعلام شده باشد را بکشد یا مسموم یا تلف یا ناقص کند به حبس از نود و یک روز تا شش ماه یا جزای نقدی مشخص در قانون محکوم می نماید.

وی خخاطر نشان کرد: عدم اقدام به شکار غیر قانونی به معنای احترام به قوانین و مقررات مربوط به حفاظت از حیات وحش و جلوگیری از آسیب به گونه‌های حیوانی و زیستگاه‌های طبیعی است. 

معصوم زاده شکار غیر قانونی را دارای تأثیرات منفی بر تنوع زیستی منطقه خلخال دانست و افزود: این اقدامات منجر به کاهش جمعیت گونه‌های نادر یا در حال انقراض شده و جلوگیری از شکار غیر قانونی کمک به حفظ محیط‌زیست، منابع طبیعی، تعادل اکولوژیکی، مسئولیت اجتماعی و اخلاقی هر فرد در برابر نسل‌های آینده محسوب می‌شود.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • هیچ‌گونه مجوزشکار در خلخال صادر نشده است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دو به‌اضافه پنج