سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

جمعه 27 مهر 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 452
  • بازدید: 52
  • 1403/07/10 - 06:00:36

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خلخال:

بیماری‌های قلبی عروقی اولین علت مرگ در کشور

بیماری‌های قلبی عروقی اولین علت مرگ در کشور

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خلخال گفت: در حال حاضر بیماری های قلبی عروقی اولین علت مرگ در دنیا و کشور بوده و ۳۱ درصد کل مرگ های دنیا به این بیماری تعلق دارد.

دکتر عمران خسروی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، با اشاره به موضوع روز جهانی قلب گفت:در حال حاضر بیماری های قلبی عروقی اولین علت مرگ در دنیا و کشور بوده و ۳۱ درصد کل مرگ های دنیا و نیمی از مرگ های ناشی از بیماری های غیر واگیر به علت بیماری های قلبی عروقی اتفاق می افتد.

وی به عوامل خطرزا و اصلی بیماری های قلبی عروقی و سکته های مغزی پرداخت و گفت: مصرف دخانیات و الکل، رژیم غذایی ناسالم و کم تحرکی می باشد که در افراد به شکل عوامل خطرزای کلسترول بالا و فشارخون بالا، اضافه وزن و چاقی تظاهر می کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خلخال گفت: روز جهانی قلب «8 مهر ماه، مصادف با 29 سپتامبر» است که در این روز «مراقبت از قلب،مراقبت از زندگی » به عنوان شعار ملی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: به همین منظور در کلیه مراکز بهداشتی درمانی در کشور وضعیت افراد بالای 30 سال از نظر خطر بروز سکته های قلبی  و مغزی مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم در این خصوص صورت می گیرد.

دکتر خسروی خاطر نشان کرد: روز جهانی قلب از سال ۲۰۰۵ نامگذاری شده و در این روز سعی می شود آگاهی و اطلاعات مردم در رابطه با بیماری قلبی و عروقی را بالا ببرند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خلخال به مهمترین هدف نام گذاری این روز اشاره کرد و گفت: در روز جهانی قلب سازمان بهداشت جهانی سعی دارد به مردم بیاموزد که چکونه با زندگی سالم ، خوردن مواد غذایی بی ضرر که همان تغذیه سالم می باشد و فعالیت بدنی و تحرک بالا به سلامت قلبشان کمک کنند.

وی ادامه داد: فدراسیون جهانی قلب با این نگرش که تمام کشورهای عضو این فدراسیون می‌توانند به ریشه‌کنی همه‌گیری جهانی بیماری‌های قلبی عروقی کمک کنند، با همکاری سازمان بهداشت جهانی ۲۹ ماه سپتامبر هر سال را به عنوان روز جهانی قلب تعیین کرد و هرساله با شعاری متفاوت این روز گرامی داشته می‌شود.

دکتر خسروی از برگزاری فعالیت‌های مختلف مانند کلاس‌های آموزشی، مسابقات ورزشی، نمایش‌ها، نمایشگاه‌ها، اندازه‌گیری فشار خون و کلسترول خون در روز جهانی قلب خبرداد و افزود: قلب عضوی است که به کل بدن سلامتی و نیرو می بخشد و این نیروی قلب است که به ما امکان دوست داشتن ، خندیدن ، شاد بودن و زندگی طولانی تر و با کیفیت تری را می دهد.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • بیماری‌های قلبی عروقی اولین علت مرگ در کشور

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سه به‌اضافه دو