سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 44
  • بازدید: 73
  • 1403/03/06 - 06:55:25

رئیس اداره هواشناسی خلخال مطرح کرد:

افزایش ۱۵ درصدی بارش‌ها در خلخال

افزایش ۱۵ درصدی بارش‌ها در خلخال

رئیس اداره هواشناسی خلخال گفت: بارندگی‌های سال زراعی جاری این شهرستان در مقایسه با میانگین بارندگی سال گذشته و دوره بلندمدت این شهرستان ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، به نقل از ایرنا غلامرضا گل مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تا پایان اردیبهشت ماه جاری ۳۶۲.۷ میلی‌متر بارندگی در خلخال ثبت شده است این در حالی است که در سال زراعی گذشته میزان بارش‌ها ۳۱۵.۳ میلی‌متر بوده و متوسط بارشهای دوره بلند مدت هم ۳۱۵.۵ میلی‌متر بوده است.

وی در ادامه اظهار کرد: میانگین دما از ابتدای سال زراعی تا پایان اردیبهشت سال جاری ۶.۹ درجه سانتیگراد بوده است این در حالی است که میانگین دمای بلند مدت خلخال ۴.۷ درجه سانتیگراد بوده است این اختلاف دما نشان دهنده افزایش ۲.۲ درجه ای دمای هوا در این شهرستان طی این مدت است.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان خلخال به آخرین وضعیت بارش‌ها در فروردین ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: همچنین در فروردین ماه سال جاری ۴۸.۱ میلی‌متر بارندگی در این شهرستان ثبت شد و این در حالی است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳۸.۴ میلی‌متر بود

وی با بیان اینکه میانگین بلند مدت بارش‌های فروردین ماه شهرستان خلخال ۵۴.۳ میلی‌متر بوده است، گفت: بارندگی‌های فروردین ماه امسال نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۱۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

گلمرادی در پایان افزود: میزان بارندگی اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ شهرستان خلخال ۸۶.۴ میلی‌متر است که این میزان نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۴۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. 

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • افزایش ۱۵ درصدی بارش‌ها در خلخال

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یازده منهای شش