سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

جمعه 27 مهر 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 439
  • بازدید: 26
  • 1403/07/07 - 06:00:00

پدر شهید سید فراهم اسدی:

سید فراهم عاشق حضرت عباس(ع) بود

سید فراهم عاشق حضرت عباس(ع) بود

پدر شهید سید فراهم اسدی گفت: سید فراهم با حضور در مراسمت مذهبی و عرض ارادت به مقام والای علم‌دار کربلا حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) رابطه قلبی و عمیقی با ائمه اطهار برقرار می‌کرد.

سید اسکندر اسدی در گفتگو با فرهنگی اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، به زندگینامه این شهید عزیز اشاره کرد و گفت: سید فراهم در روستای آل هاشم به دنیا آمد و پس مدتی زندگی در این روستا در مقطع چهارم به شهر خلخال آمدیم؛ فراهم پسری ورزشکار و تنومند بود و در رشته فوتبال و کشتی فعالیت‌های ورزشی زیادی می‌کرد.

وی کمک به والدین و رسیدگی به امور خانه از دیگر خصوصیات اخلاقی خوب این شهید تلقی کرد و گفت: سید فراهم بسیار درسان بود و از کودکی علاقه خواندن را به‌سرعت آموخت و در ایام فراغت خود را در کارگاه موزاییک‌سازی مشغول می‌کرد و باتوجه‌به اینکه بنده کارمند بودم، کمک‌خرج خانواده بود.

پدر شهید سید فراهم اسدی از علاقه این شهید به خواندن کتاب‌های تاریخ اسلام و همچنین محبت علاقه خود به برادر کوچک‌تر خودپرداخت و گفت: سید فراهم علاقه زیادی به برادر کوچک‌تر از خود داشت و در مواجه با کودکان علاقه خاصی به آنها نشان می‌داد؛ شوخ‌طبع بود و در اکثر اوقات خنده بر لب داشت.

 وی به دیگر فضائل اخلاقی این شهید بزرگوار پرداخت و گفت: دوستان و نزدیکان این شهید عزیز، انسان‌های بااخلاص و باتقوا بودن و رابطه آنها با سید فراهم به واسطه شوخ‌طبعی او بسیار گرم و صمیمی بود به‌طوری نبود او در جمع‌های دوستانه‌شان بسیار حس می‌شد.

پدر شهید ولایت‌مداری و تبعیت از فرمان رهبر را برای شهید بسیار امری حساس تلقی کرد و گفت: سید فراهم در تمام امور تابع فرمان ولی‌امر خود بود و با حضور در مراسمت مذهبی و عرض ارادت به مقام والای علم‌دار کربلا حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) رابطه قلبی و عمیقی با ائمه اطهار برقرار می‌کرد.

سید اسکندر اسدی اعمال خلاف شئون اسلامی را خط‌قرمز این شهید می‌دانست و افزود: با افرادی که خلاف و عکس شئون اسلامی عمل می‌کردند، به‌شدت برخورد کرده و واکنش نشان می‌داد.

وی از لحظه اعزام این شهید به جبهه‌های جنگ گفت و افزود: سید فراهم در منزل و در مواجهه با بنده و مادر خود کمی خجالتی بود؛ تا زمانی که بحث اعزام به جبهه خود را برای ما مطرح کرد و هیچ مخالفتی از سمت بنده و مادر خود نشنید که سرانجام پس از اعزام به جبهه و جنگ علیه رژیم بعث عراق بر اثر برخورد خمپاره به دست و گلو به مقام رفیع شهادت نائل شد.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • سید فراهم عاشق حضرت عباس(ع) بود

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وپنج به‌اضافه چهار