سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

جمعه 27 مهر 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 434
  • بازدید: 21
  • 1403/07/06 - 09:51:28

همسر شهید عمران پستی:

عمران عاشق اهل بیت بود

عمران عاشق اهل بیت بود

همسر شهید عمران پستی گفت: عمران عاشق اهل‌بیت بود و به واجبات، از جمله نماز اول وقت، بسيار اهميت مى‏‌داد.

 اكرم جندقى‌‏زاده در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، به دوران ولادت و کودکی این شهید اشاره کرد و گفت: شهید پستی در 19 آذر 1338 هجری در روستای هشجین به دنیا آمد؛ و از همان دوران کودکی در کنار پدر خود مشغول به کار کشاورزی و دامداری بود؛ شهید پستی در دوران تحصیلی شاگردی ممتاز بوده و مقطع راهنمایی و متوسطه را به ترتیب در هشجین و شهر اردبیل گذرانده است.

 وی ادامه داد: شهید پستی احترام به والدین و یاری‌رساندن به آنها را بسیار امری مقدس می‌دانست به‌طوری‌که در تمام کارها بالاخص در کار کشاورزی و آبادانی باغات میوه کمک و یاور پدرشان بودند و اكثر درخت‌های باغ ما از يادگارهاى اوست.

همسرشید سردار عمران پستی به فعالیت‌های چشمگیر این شهید در جهت پیروزی انقلاب اسلامی بر علیه رژیم پهلوی و برگشت وی از دانشگاه و شهر تهران به شهرهشجین پرداخت و گفت: شهید پستی از همان سال‌های آغازین مبارزات صف اول راهپیمایی‌ها بود به‌طوری‌که با تعطیلی دانشگاه‌ها در سال 56 به شهر خود برگشت و در پخش اعلامیه‌های و سخنرانی‌های حضرت امام خمینی (ره) بارها توسط ساواکی‌ها تهدید به قتل شد.

وی خاطرنشان کرد: این پایان کار برای شهید پستی نبود؛ عمران مسیر دلدادگی به حق و بالاخص سیدالشهدا را پس از پیروزی انقلاب اسلامی و حوادث بعد از آن در جبهه‌های جنگ دید و به‌عنوان مسئول تشكيل گردان حبیب ابن مظاهر شد در لشگر 21 محمد رسول‌الله به‌عنوان پاسدار مسیر خدمت به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی را ادامه داد.

خانم جندقى‏زاده از توکل، اخلاص و آرامش درونی این شهید گفت و افزود: شهید پستی شعار "هر چه خدا خواست همان مى‏شود" را چنان در ميان نيروهايش جا انداخته بود كه در هر موقعيت بحرانى، آن را با صداى بلند تكرار مى‏كردند و در محیط کار خود چه در ستاد و چه در عرصه میدان محبوب دل‌ها بود.

وی به دوران سخت جنگ و سال‌های آغازین ازدواج خود با شهید پستی پرداخت و گفت: چند روزی از ازدواج بنده با شهید پستی نگذشته بود که احساس دلتنگی در من باعث کنجکاوی شهید پستی شد و وی در جواب به من گفت: «من از شما كه شوهرت در جبهه است انتظار اين حرف‌ها را ندارم. فقط برايمان دعا کن».

همسر شهید پستی از ارادت بالای این شهید به اهل‌بیت و نماز اول وقت اشاره کرد و افزود: عمران عاشق اهل‌بیت بود و به واجبات، از جمله نماز اول وقت، بسيار اهميت مى‏‌داد و عشق زياد به مطالعه داشت و دروس حوزوى از قبيل فلسفه، منطق و عربى را مطالعه و مى‏كوشيد با مسائل عاقلانه و منطقى برخورد كند و مهم‏تر آنكه رفتن به جبهه را تكليف مى‏دانست.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • عمران عاشق اهل بیت بود

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وسه به‌اضافه ده