سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

جمعه 27 مهر 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 412
  • بازدید: 26
  • 1403/06/31 - 14:38:50

امام جمعه خلخال:

اتحاد رمز پیروزی برادران شیعه‌وسنی در خلخال

اتحاد رمز پیروزی برادران شیعه‌وسنی در خلخال

امام جمعه خلخال گفت: این وحدت، اتحاد و انسجام بین مسلمین منطقه خلخال می‌تواند به‌عنوان الگویی برای سایر مناطق دیگر کشور باشد.

حجت‌الاسلام سید رضا قدسی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، ضمن تبریک ولادت باسعادت نبی اکرم (ص)، با پرداختن به خصوصیات اخلاقی پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) افزود: گشاده‌رویی، مهربانی و حسن خلق از خصوصیات بسیار بارز و منحصربه‌فرد رسول اکرم (ص) بود.

وی با بیان اینکه وحدت مسلمین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و همه باید تلاش کنیم تا زمینه‌ساز اتحاد بیشتر باشیم، بیان کرد: که وحدت مسلمانان عامل باعث موفقیت آنها در تمام مراحل زندگی بوده و به همین دلیل دشمنان اتحاد آنها را مورد هدف قرار داده‌اند؛ ولی با تدابیر مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم و مسئولین راه به جایی نبرده و نمی‌برند.

امام‌جمعه شهرستان خلخال افزود: ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) همراه با سرچشمه و حوادثی بود که نشان از عظمت وجودی ایشان و قرارگرفتن جهان در آستانه تحولی عظیم بود و آن تحولات عظیم، نزول قرآن، پایه‌گذاری دین مبین اسلام و بعثت آخرین پیامبر و نزول رحمت الهی بر بشر بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: باوجود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان در جهان، متأسفانه وحدتی که باید بین مسلمین برای مقابله با کفر جهانی وجود داشته باشد موجود نیست.

امام‌جمعه خلخال تشریح کرد: بااین‌همه جمعیت مسلمان در جهان ما حق وتو در سازمان ملل نداریم و درحالی‌که یک‌چهارم از جمعیت جهان را مسلمانان تشکیل می‌دهند عدم وحدت مناسب در بین آنها موجب شده تا اسرائیل غاصب همچنان به جنایات خود در فلسطین اشغالی و غزه ادامه دهد.

خطیب جمعه خلخال با تبریک سالروز ولادت حضرت پیامبر اکرم (ص) از قول اهل‌تسنن و آغاز هفته وحدت، اتحاد و اتفاق‌نظر موجود بین اهل‌تسنن و شیعه خلخال را بی‌نظیر توصیف کرده و افزود: این وحدت، اتحاد و انسجام بین مسلمین منطقه خلخال می‌تواند به‌عنوان الگویی برای سایر مناطق دیگر کشور باشد.

انتهای خبر/ج  

اشتراک‌گذاری

  • اتحاد رمز پیروزی برادران شیعه‌وسنی در خلخال

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌ویک به‌اضافه هفت