سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

جمعه 30 شهریور 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 408
  • بازدید: 6
  • 1403/06/30 - 11:02:48

یادداشت؛

هفته وحدت، هفته اخوت مسلمانان

هفته وحدت، هفته اخوت مسلمانان

پروردگار، دین، کتاب و قبله یکیست و پیام این وحدانیت را پیام‌آور خاتم، رسول مهربانی به ارمغان می‌آورد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، حجت الاسلام علی صفابخش امام جمعه شهر هشجین‌خلخال در یادداشتی به مناسبت هفته وحدت نوشت: آفتاب بر این همه روشنایی رشک می‌برد، در زمینی که مسلمانان جهان، دوشادوش یکدیگر ترانه وحدت و همدلی می‌خوانند‌.

در زمینی که دعای ما و دستان ما، مرهم زخم‌های یکدیگر است و هیچ توطئه‌ای نمی‌تواند، پلی را که اسلام ناب محمدی بین دل‌های مومنان ایجاد کرده است، براندازد.

پروردگار، دین، کتاب و قبله یکیست و پیام این وحدانیت را پیام‌آور خاتم، رسول مهربانی به ارمغان می‌آورد؛ این است نوید همبستگی، در روزهای بین دو روایت از میلاد نبی اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم که با نام هفته وحدت می‌شناسیم.

وحدت و دوری از تفرقه، وظیفه‌ای الهی است که محور و مدار آن، نه رنگ و نژاد، نه طبقه و خانواده و نه مال و ثروت؛ که دین خداوند است و کلام حق. چنان که پروردگار در آیه صد و سوم از سوره آل عمران می‌فرماید: «و همگان به ریسمان خداوند چنگ بزنید و پراکنده نشوید و نعمت‌های خداوند را بر خود یادآور شوید که دشمنان همدیگر بودید و خداوند، دل‌های شما را الفت داد و به نعمت او با هم برادر شدید و در لبه پرتگاهی از آتش بودید که شما را از آن رهانید. بدین‌گونه، خداوند آیات خود را برای شما روشن می‌گوید؛ باشد که شما هدایت گردید.» 

این اشک‌ها، رو به سوی یک قبله سرازیر می‌شوند. دستان قنوت ما سمت یک ذات اقدس یکتا بلند می‌شوند و رسول مهربان ما، یکیست. رسولی که جز بر اخوت و همبستگی مسلمانان فرمان نداده‌است. چنان که از پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم روایت شده است که فرمودند: «ای مردم! بر شما باد به جماعت و بپرهیزید از جدایی.» 

باشد که این همدلی، مقدمه‌ای شود، برای پیروزی واپسین مستضعفان جهان بر صاحبان زر و زور و دشمنان وحدت جهان اسلام.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • هفته وحدت، هفته اخوت مسلمانان

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
پنج منهای ده