سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 401
  • بازدید: 6
  • 1403/06/28 - 08:46:57

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلخال:

۵۵درصد از تعاونی‌های شهرستان خلخال فعال هستند

۵۵درصد از تعاونی‌های شهرستان خلخال فعال هستند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلخال گفت: در حال حاضر ۵۵ درصد از تعاونی‌های تشکیل شده این شهرستان فعال است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، به نقل از ایرنا سلمان ستاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شرکت‌های توسعه و عمران در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی با هدف تجمیع منابع ، کوچک‌سازی دولت، رونق اقتصادی مناطق، حل مشکل بیکاری، افزایش اعتماد عمومی به بخش تعاون و ورود عامه مردم به بخش تعاون راه‌اندازی می‌شود.

 وی افزود: برخلاف سایر تعاونی‌های تشکیل شده در بخش‌های مختلف، فعالیت‌های شرکت توسعه و عمران شهرستان‌ها بسیار گسترده بوده و محدودیتی برای عضویت افراد با شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در آن وجود ندارد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلخال با بیان اینکه محدودیت و شرایط سنی خاصی برای عضویت در این تعاونی وجود ندارد، اضافه کرد: عضویت در سایر تعاونی‌ها نیز مانع از عضویت در این تعاونی نیست و در صورتی که افراد به هر دلیل شرایط عضویت در آن را نداشته باشند، می‌توانند به صورت مشارکتی و سهامداری در این تعاونی‌ها فعالیت کنند.

ستاری با اشاره به گسترده بودن دامنه فعالیت‌های این تعاونی در مقایسه با تعاونی‌های دیگر ادامه داد: واگذاری پروژه‌های عمرانی دولتی و با ترک تشریفات، برخورداری از انواع معافیت‌های مالی و تعداد بالای اعضای آن از جمله مزایای شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان خلخال است.

۵۵ درصد از تعاونی‌های شهرستان خلخال فعال هستند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلخال همچنین گفت: در حال حاضر ۵۵ درصد از تعاونی‌های تشکیل شده این شهرستان فعال است و ۴۵ درصد شرکت‌های تعاونی نیز راکد و تعطیل شده و یا از چرخه کار و تولید خارج شده‌اند.

وی یادآورشد: از مجموع ۴۵۰ تعاونی این شهرستان ۲۵۰ تعاونی فعال و ۲۰۰ تعاونی هم به‌دلایل مختلف غیرفعال، متوقف و تعطیل شده‌اند.

ستاری همچنین از عضویت بیش از ۱۰ هزار نفر در تعاونی‌های این شهرستان خبر داد و گفت: بیشترین تسهیلات اعتباری کم‌بهره بانک توسعه تعاون خلخال به تعاونی‌های فعال شهرستان پرداخت می‌شود.

ستاری در ادامه تامین مواد اولیه ، اختلاف در مدیریت تعاونی‌ها، تامین سرمایه در گردش، تورم بازار و افزایش هزینه دستمزد را از چالش‌های پیش روی تعاونی‌ها برشمرد.

ستاری با بیان اینکه ملاک داشتن شغل پایدار برای افراد شاغل در ادارات دولتی استمرار حقوق ماهانه و داشتن بیمه و همچنین بهره‌مندی از بیمه تامین اجتماعی برای شاغلین در سطح واحدهای کارگری است، اظهار کرد: از مجموع ۸۶ هزار نفر جمعیت این شهرستان ۲۲ هزار نفر شاغل و بیمه هستند.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • ۵۵درصد از تعاونی‌های شهرستان خلخال فعال هستند

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دوازده به‌اضافه پنج