سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 400
  • بازدید: 9
  • 1403/06/28 - 08:39:58

امام جمعه خلخال:

امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر امری واجب است

امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر امری واجب است

امام جمعه خلخال گفت: اگر به احیای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب الهی اهمیت ندهیم، فرهنگ بیگانه جایگزین فرهنگ ما خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»،  به نقل از ایرنا حجت الاسلام سید رضا قدسی  در جلسه شورای فرهنگ عمومی خلخال اظهار کرد: اگر به احیای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب الهی اهمیت ندهیم، فرهنگ بیگانه جایگزین فرهنگ ما خواهد شد.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی خلخال گفت: مسئولین و رفتارهای آن‌ها بیش از سایر گروه‌های جامعه در معرض دید عموم قرار دارند وهرگونه حرکت و رفتار آنها نیز تبدیل به یک فرهنگ خواهد شد.

وی عدم پیروی از اهل بیت، رسوخ فرهنگ بی‌تفاوتی در جامعه را از جمله آثار سوء دور شدن از معنویات در جامعه و ضعیف شدن فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اعلام کرد و گفت: فراجا به تنهایی قادر به اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نبوده و انتظار است سایر دستگاه‌های فرهنگی و همچنین سپاه و بسیج و آحاد مردم به احیای این فریضه واجب الهی کمک کنند.

همچنین در این جلسه رئیس دادگستری خلخال با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تنها مختص تذکر به بدحجابی در جامعه نیست، افزود: زمانی که مسئولین در انجام وظایف ذاتی خود کوتاهی می‌کنند نباید انتظار رخت بر بستن ناهنجاری از جامعه را داشت.

آرش جعفری اظهار کرد: رعایت ۲۴ ماده قانون امر به معروف و نهی از منکر همراه با قوانین مربوط به حمایت از آمران معروف ناحیان از منکر برای همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی شهرستان ضروری است.

وی گفت: بخشی از ضعف عمل در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مربوط به تهاجم فرهنگی بیگانه است، بخشی از آن نیز مربوط به عملکرد مسئولین دستگاه‌های مرتبط با این فریضه واجب الهی است.

رئیس دادگستری خلخال با بیان اینکه برخوردهای خشن راهکار مقابله با ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیست، تصریح کرد: اگر دنبال اصلاح در جامعه هستیم قبل از هر چیز باید خود را اصلاح کنیم.

جعفری با توصیه به اعضای شورای فرهنگ عمومی خلخال برای پرهیز از هرگونه عملکرد جزیره‌ای گفت: برای انجام این کار برای باید حرفی برای گفتن با مردم داشته باشیم و پیش از هر چیز مشکلات عدیده جامعه و مردم را حل کنیم.

رئیس دادگستری خلخال گفت: چنانچه جلسات شورای فرهنگ عمومی و همچنین ستاد امر به معروف و نهی از منکر با برنامه‌ریزی اداره نشود قطعاً این جلسات اثربخش نخواهد بود.

وی در پایان گفت: در حالی که پس از شهادت شهید رئیسی تمامی تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای نماندن کارها بر روی زمین بود، متاسفانه در شهرستان خلخال کارها بر زمین مانده و پروژه‌های عمرانی عملا تعطیل شده است.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر امری واجب است

برچسب‌ها

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وهشت به‌اضافه شش