سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 379
  • بازدید: 14
  • 1403/06/18 - 08:12:23

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خلخال:

ورود ۸۰۰ هزار مسافر به خلخال

ورود ۸۰۰ هزار مسافر به خلخال

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خلخال گفت: در تعطیلات هفته گذشته ۸۰۰ هزار مسافر وارد شهرستان خلخال شدند که از این تعداد ۳۶۰ هزار نفر اقامت ثبت شده است.

 علی درویشی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»،  به مهم‌ترین اقدامات اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان خلخال اشاره کرد و گفت: آماده‌سازی زیرساخت‌های مانند جاده‌های دسترسی به مناطق گردشگری، نصب دستگاه روشنایی، احداث سرویس بهداشتی، دیوارکشی و سنگ‌فرش مناطق نمونه گردشگری از جمله اقدامات است.

 وی در ادامه گفت: ثبت سه منطقه به‌عنوان منطقه نمونه گردشگری در شهرستان خلخال از قبیل: منطقه نمونه گردشگری ازناو، منطقه نمونه گردشگری الماس و منطقه نمونه گردشگری امامزاده عبدالله شهرکلور از دیگر اقدامات این در طول سال ۱۴۰۲ است.

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان خلخال به مجموعه طرح‌های در دست اقدام در شهرستان خلخال و در سال جاری پرداخت و اظهار کرد: ثبت ۵ روستا به‌عنوان روستای هدف گردشگری، و معرفی چندین روستای جدید جهت ثبت به‌عنوان روستای هدف گردشگری، صدور ۱۵ مورد موافقت اصولی و پروانه بهره‌برداری برای تأسیسات گردشگری در سال ۱۴۰۳ و ۶۵ مورد طی سالیان گذشته از جمله برنامه‌های در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ هزار خودرو در تعطیلات آخر ماه صفر از تمامی مسیرهای ارتباطی از قبیل مسیرهای اصلی اسالم به خلخال، پونل به خلخال، کوثر به خلخال، اردبیل - فیروز - خلخال و محورهای در دست احداث، خلخال - شال - ماجولان - ماسوله و خلخال - ماسال و جاده قدیمی آذربایجان شرقی به خلخال و از مسیر روستای گو و کمر در بخش خورش رستم از طریق آذربایجان شرقی و مرکز کشور وارد خلخال شده‌اند.

وی تصریح کرد: در تعطیلات هفته گذشته ۸۰۰ هزار مسافر وارد شهرستان خلخال شدند که از این تعداد ۳۶۰ هزار نفر اقامت ثبت شده است.

درویشی به مشکلات این حوزه و عدم همکاری‌ها در خصوص رشد ظرفیت گردشگری در خلخال اشاره کرد و افزود: کمبود سرمایه‌گذار جهت اجرای طرح‌های بیشتر در حوزه گردشگری در سطح شهرستان خلخال، نبود راه دسترسی مناسب عدم افتتاح جاده کلور-درام، جاده ماسوله - خلخال و ماسال به خلخال از دیگر عوامل مهم در کاهش رشد گردشگری منطقه خلخال است.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • ورود ۸۰۰ هزار مسافر به خلخال

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یازده به‌اضافه سه