سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

دوشنبه 26 شهریور 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 373
  • بازدید: 14
  • 1403/06/14 - 22:33:48

امام جمعه خلخال:

وجود پیامبراکرم(ص) احیاگر جایگاه والای زن

وجود پیامبراکرم(ص) احیاگر جایگاه والای زن

امام جمعه خلخال گفت: در زمان و قبل از مبعوث شدن پیامبر، زن هیچ جایگاهی در جامعه انسانی نداشت، این وجود با برکت پیامبر اکرم (ص) ودین اسلام بود که به زن جایگاه ویژه داد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا قدسی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، به جایگاه بالای دین اسلام و پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: همگی پیامبران پیش از حضرت محمد(ص) پیامبران تبلیغی بوده و برای احیا و زدودن غبار از فکر و قلب انسان‌ها نازل شده بودند؛ اما حضرت محمد صلی الله جزو پیامبران دارای شریعت بوده و برای احیای شریعت نبوت از سمت خداوند به پیامبری مبعوث شد و بالاترین هدف دین اسلام برای احیای فرامین و تعالیم خداوند بر انسان‌ها بود؛ از این رو دین اسلام سالمترین کاملترین و دارای بهترین دین و کتاب از سمت جانب خداوند بوده است.

وی در ادامه به عظمت قرآن کریم در دین مبین اسلام پرداخت و تشریح کرد: تمام کتاب‌های آسمانی برای هدایت بشر از جانب خداوند نازل شده اند؛ اما این قرآن کریم دارای دارای ویژگی خاصی است و یکی از این ویژگیها قابل تحریف نبودن آن است؛ اگر به دیگر کتاب‌های آسمانی همچون: طورات و انجیل بنگریم، همگی دچار تحریف و دگرگونی شده‌اند، هیچ کدام از آنها قابل درک و فهم نبوده و خلاف فرامین الهی است که این موضوع نشان دهنده عظمت و غیر قابل تحییر بودن قرآن کریم را نشان می دهد.

امام جمعه شهرستان خلخال در ادامه به دیگر ویژگی های دین مبین اسلام بالاخص پرداختن به موضوع جایگاه زن و دختر در دین مبین اسلام اشاره کرد و افزود: در زمان و قبل از مبعوث شدن پیامبر، زن هیچ جایگاهی در جامعه انسانی نداشت، این وجود با برکت پیامبر اکرم (ص) ودین اسلام بود که به زن جایگاه ویژه داد و این نشان از غنی بودن دین اسلام است.

وی ادامه داد: امروزه جوامع غربی در تلاش هستند که جایگاه زن را از دید جوامع بشری دچار نقص کرده اما این وجود با برکت حضرت محمد صلی الله بود که با روشن کردن مباحث و ذهن ها چه در قرآن و چه در احادیث که از ایشان نقد شده جایگاه زن را به بالاترین نقطه خود رسانده است.

حجت الاسلام سیدرضا قدسی در ادامه به شاخص ترین فضایل اخلاقی حضرت محمد صلی الله اشاره کرد و گفت: نرم خویی و محبت به مردم از مهمترین ویژگی های رفتاری پیامبر اکرم(ص) بود؛ ایشان در تمام مسائل و مشکلات در کنار مردم بود و با رفتاری محبت آمیز و متوسل شدن به درگاه الهی مشکلات مردم را حل می کرد.

وی تبلیغ پیامبر را از طریق رفتار و پوشش خود از دیگر ویژگیهای پیامبر اکرم صلی الله یاد کرد و گفت پیامبر در رفتار و کردار خود نیز امر مهم تبلیغ که جز مهمترین وظایف پیامبران در مسیر هدایت جامعه اسلامی بود بهره میبرد؛ و با رفتار متواضعانه و نرم خویی مسائل مهم تربیتی را در جامعه اسلامی شالوده ریزی می کرد.

خطیب جمعه خلخال افزود: پیامبر با تمام مشکلات و مصائبی که در راه تبلیغ دین مبین اسلام داشت با صبوری و توکل به خدا این مسیر الهی را پیمایش کرد و دین مبین اسلام را جهانی ساخت.  

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • وجود پیامبراکرم(ص) احیاگر جایگاه والای زن

برچسب‌ها

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
شش منهای هفت