سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

دوشنبه 26 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 369
  • بازدید: 20
  • 1403/06/14 - 07:45:10

بهورز اهل خلخال:

۹۸درصد جمعیت روستائیان‌خلخال تحت پوشش بهورزان

۹۸درصد جمعیت روستائیان‌خلخال تحت پوشش بهورزان

در شهرستان خلخال از آغاز کار بهورزان تاکنون در حال حاضر ۹۸ درصد جمعیت روستایی این شهرستان زیرپوشش خدمات بهورزی بوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، ابراهیم خیرخواه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، در مورد اهمیت این جایگاه شغلی در نظام سلامت و اعتماد مردم به بهورزان اشاره کرد و گفت: حضور بهورزان در مناطق روستایی، مسئولیت‌پذیری، مهارت، ارائه خدمات و خوش‌خلقی بهورزان باعث شده است مردم به خدمات بهداشتی ارائه شده توسط بهورزان اعتماد داشته باشند و از این خدمات استفاده کنند.

 وی ادامه داد: بهورزان با ارائه خدمات بهداشتی و آموزش بهداشت به مردم در بهبود سبک زندگی کمک می‌کنند.

 بهورز منطقه شاهرود خلخال از چالش‌ها و سختی‌های کار خود در منطقه محل خدمت خودپرداخت و گفت: نبود امکانات برای بهورزان، استقرار در روستا به مدت ۳۰ سال، کوچ افراد جوان روستا و تنهایی سالمندان از جمله چالش‌های بهورزان در ارائه خدمات نظام سلامت در روستاها و مناطق محروم است.

  وی در ادامه ضمن اشاره به توانایی بالای بهورزان در منطقه خلخال و آشنایی با بیماری‌ها خصوصاً در رده سنی سالمندان تصریح کرد: نبود امکانات برای فرزندان روستائیان و کوچ نیروی جوان از روستاها و مناطق محروم به علت نبود اشتغال و منبع کسب درآمد سبب تنهایی افراد سالمند در منطقه خلخال شده است که این جریان از جمله مهم‌ترین چالش‌ها در حوزه فعالیتی بهورزان است.

 خیرخواه به بیشترین مراجعات در سطح شهرستان و محل خدمت خود اشاره کرد و افزود: بیماری فشارخون، دیابت، بیماری‌ها و دردهای مفصلی، بیماری‌های بین انسان و دام، ورود فضولات و میکروب در سیستم آب آشامیدنی و مصرف خانگی روستائیان و مبتلا شدن روستائیان به بیماری ویروسی و میکروبی از جمله مشکلات و بیماری‌هایی است که بیشترین مراجعات روستائیان را به مراکز درمانی به دنبال دارد.

 وی حضور بهورزان در مناطق روستایی و محروم را عامل مهم افزایش سطح سلامت روستائیان دانست و خاطرنشان کرد: حمایت مسئولین در راستای افزایش امکانات در جهت مراقبت از سالمندان، افراد میان‌سال، جوانان و کودکان مستقر در روستا و مناطق محروم از جمله اقدامات شایان و مهم حضور بهورزان در روستاها است.

 بهورز اهل خلخال افزود: در شهرستان خلخال از آغاز کار بهورزان تاکنون در حال حاضر ۹۸ درصد جمعیت روستایی این شهرستان زیرپوشش خدمات بهورزی بوده و 93 بهورز در این خانه‌های بهداشت در ارتقای سطح سلامت جامعه روستایی شهرستان خلخال تلاش می‌کنند.  

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • ۹۸درصد جمعیت روستائیان‌خلخال تحت پوشش بهورزان

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وچهار منهای پنج