سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

دوشنبه 26 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 366
  • بازدید: 25
  • 1403/06/13 - 09:51:20

فعال حوزه صنعت چاپ در خلخال:

صنعت چاپ پایه برندسازی در جهان است

صنعت چاپ پایه برندسازی در جهان است

فعال حوزه صنعت چاپ در خلخال گفت: شروع کار برندسازی از صنعت چاپ نشئت‌گرفته مانند لوگو و طراحی بسته‌بندی‌ها و صنعت چاپ پایه برندسازی در جهان است.

محمد رحیمی در گفتگو با  خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»،  در مورد جایگاه صنعت چاپ و اهمیت حوزه صنعت چاپ در کشور و سطح شهرستان خلخال اشاره کرد و گفت: صنعت چاپ ایران از ظرفیت‌های بسیاری برای رشد و توسعه برخوردار است؛ صنعتی که یکی از مهم‌ترین رکن‌های اقتصاد غیرنفتی محسوب می‌شود و باسیاست گذاری و سرمایه‌گذاری مناسب می‌توان سبب پویایی اقتصادی در این عرصه مهم شد.

وی ادامه داد: صنعت چاپ به‌عنوان یکی از محورهای اشاعه فرهنگ، نقش کاربردی را در جوامع ایفا کرده و بشر توانست به‌وسیله انتشار کتاب و مجله‌های مختلف و با گردش اطلاعات و دانش به توسعه علمی و فرهنگی دست یابد؛ اما در دنیای کنونی این صنعت علاوه بر بخش فرهنگی از ظرفیت بالایی در حوزه اقتصاد نیز برخوردار است و فعالان این عرصه با بهره‌مندی از ترکیب طرح، رنگ، نقش و ایجاد تنوع در بسته‌بندی، بستر مناسبی را برای رقابت محصول‌های گوناگون در بازارهای داخلی و خارجی پدید آورده‌اند.

فعال حوزه صنعت چاپ در خصوص آغاز شروع به کار و فعالیت‌های صورت‌گرفته در مجموعه خودپرداخت و گفت: مجموعه چاپ خلخال دارای فعالیت ۱۱ساله در حوزه چاپ بوده و در طول سال‌های فعالیت خود تلاش بر به‌کارگیری نیرو و ایجاد اشتغال داشته است؛ از مجموعه فعالیت‌های این کارگاه می‌توان به: چاپ برنوشته، استیکر، فلکسی، برچسب، فاکتور، اعلامیه، آگهی، کارت‌های دعوت و طراحی کارت ویزت اشاره کرد.

وی به تعداد فعالان این حوزه و سطح کیفی تولیدات محصولات چاپی در سطح شهرستان پرداخت و افزود: در سطح شهرستان خلخال ۳ کارگاه در حوزه صنعت چاپ فعالیت دارند که فعالیت این کارگاه‌ها در حوزه چاپ رقمی بوده و سطح کیفی تولیدات باتوجه‌به قدیمی بودن تجهیزات و دستگاه‌ها در حد مطلوب است.

رحیمی در ادامه به دغدغه‌های این صنعت و مشکلاتی که در سطح شهرستان وجود دارد پرداخت و گفت: عدم حمایت از سمت ارگان‌های مربوطه سبب دلسردی و کم‌رنگ‌شدن نقش و جایگاه فعالان این حوزه شده و مشکلاتی از قبیل: نبود سرویس‌کاران دستگاه‌های چاپ، مشکلات تهیه ملزومات و مواد خام خصوصاً کاغذ، رول‌های برنوشته و نوسان قیمت‌ها از دیگر مشکلاتی است که فعالان صنعت چاپ را با مشکلاتی مواجه کرده است.

فعال حوزه چاپ در شهرستان خلخال با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش در این عرصه گفت: برنامه مهم دیگر بحث آموزش در کشور و ارتقا سطح علمی و انتقال تجارب اساتید و پیش‌کسوتان به نسل‌های جوان و شاغل در این صنعت است که باید بیشتر از گذشته موردتوجه قرار گیرد.

 وی صنعت چاپ و بسته‌بندی را عاملی مهم و تأثیرگذار در برندسازی دانست و اظهار کرد: بسته‌بندی مناسب و جذاب یک محصول، خریدار داخلی را برای خرید کالاهای تولید داخل تشویق می‌کند و بدین ترتیب از خروج ارز برای واردات جلوگیری به عمل می‌آید و این امر افزایش صادرات و جذب مصرف‌کنندگان خارجی را در پی دارد؛ بنابراین برای رقابت با دیگر کشورها و صادرکردن کالا، باید بسته‌بندی‌ها به بهترین شکل و قیمت مناسب، انجام شود.

رحیمی صنعت چاپ را ریشه و مولد برندسازی تلقی کرد و افزود: شروع کار برندسازی از صنعت چاپ نشئت‌گرفته مانند لوگو و طراحی بسته‌بندی‌ها و این مهم در شهرستان خلخال به دلیل نبود تولیدی‌های بزرگ در حوزه رونق اشتغال و اقتصاد آن‌چنان موردتوجه قراره نگرفته و سطح کار برای تولیدی‌های کوچک در جریان است.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • صنعت چاپ پایه برندسازی در جهان است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وهفت منهای پنج