سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 357
  • بازدید: 47
  • 1403/06/08 - 17:48:26

در هشتمین روز از شهریور ماه انجام شد؛

مسابقات‌ قرآنی کارکنان زندان‌های استان در خلخال

مسابقات‌ قرآنی کارکنان زندان‌های استان در خلخال

مسابقات مقدماتی قرآن کریم کارکنان و سربازان زندانهای استان اردبیل صبح امروز با حضور معاون مدیرکل زندانهای استان اردبیل، رئیس زندان‌شهرستان خلخال و دیگر مسئولین این سازمان در محل امامزاده سید دانیال(ع) شهرستان خلخال برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، مسابقات مقدماتی قرآن کریم کارکنان و سربازان زندانهای استان اردبیل صبح امروز با حضور معاون مدیرکل زندانهای استان اردبیل، رئیس زندان‌شهرستان خلخال و دیگر مسئولین این سازمان در محل امامزاده سید دانیال(ع) شهرستان خلخال برگزار شد.

 محمدرضا مختاری معاون مدیرکل زندان‌های استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار سلام خلخال از اجرای برنامه تقویمی و ارسالی از سازمان و توجه به اولویت چهارم این سازمان که به ترویج فرهنگ قرآنی تاکید دارد اشاره کرد وگفت: در این خصوص سی و ششمین دوره مسابقات زندان‌های استان اردبیل در بین سه گروه که شامل: زندانیان زن‌ومرد، همکاران زن‌ومرد و سربازان شرکت داشتن که در طول این هفته انجام شد .

وی از حضور ۶۶ نفر از سربازان و همکاران مرد از شهرستان خلخال و دیگر شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: از این سه گروه و در ۹ رشته که شامل: رشته‌های حفظ ۱ جز، رشته حفظ ۲ جز، اذان، دعاخوانی، ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه، تفسیر قرآن، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق حضور داشتند و پس از مشخص‌شدن نفرات در مسابقات مقدماتی، این افراد به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

معاون مدیرکل زندان‌های استان اردبیل در ادامه به اهمیت احیای فرهنگ قرآنی در سطح جامعه بالاخص در این سازمان اشاره کرد و گفت: انس باقرآن در تمام مقاطع زندگی بالاخص در ایام کودکی سبب شکل گیری ارتباط قوی انسان با پرورگار شده و قانونمند بودن آن به عنوان کتابی جامع برای تمام بشریت خود درس بزرگی برای انسان ها و دوری آنها از ارتکاب اشتباهات و خطا ها در زندگی است.

وی به اهمیت رونق محفل انس با قرآن در خانواده پرداخت و تصریح کرد: هرچه قدر ارتباط با کلام الله مجید پر رنگ باشد قطعا بنیان خانواده مستحکم‌تر شده و با توجه به جامعه امروزی و تحرکات دشمن در بحث امپراطوری رسانه ای که سیع در مسموم کردن افکار مردم را دارد؛ اهمیت قرآن و تاثیرپذیری از آن را نسبت به گذشته چندین برابر کرده است.

مختاری خاطر نشان کرد: اگر به قرآن کریم در زندگی چنگ نزنیم و با آن انس نگیریم به مشکلاتی متعددی در زندگی روبروخواهیم شد که بسیاری از زندانیان در سطح استان و کشور نیز افرادی هستند که ارتباط خود با قرآن و دیگر را قطع کرده اند.

در پایان این مسابقات از ۶۶ نفر حاضر و شرکت‌کننده در این دور مسابقات، ۴۴ نفر جز نفرات برتر انتخاب به مسابقات کشوری اعزام و هدایایی به‌رسم یادگار به این افراد اهدا شد.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • مسابقات‌ قرآنی کارکنان زندان‌های استان در خلخال

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یک به‌اضافه پنج