سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 356
  • بازدید: 28
  • 1403/06/08 - 14:02:40

همزمان با هفته دولت؛

یادواره شهدای دولت در خلخال برگزار شد

یادواره شهدای دولت در خلخال برگزار شد

همزمان با هفتمین روز از هفته دولت یادوراه ۱۵ شهید دولت و گرامیداشت شهدای خدمت در شهرستان خلخال برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، صبح امروز ویژه مراسم یادواره شهدای دولت و خدمت همزمان با هفته دولت با حضور فرمانده سپاه حضرت عباس ع استان اردبیل سردار غلامحسین محمدی اصل، نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر، امام جمعه خلخال، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و فرماندار خلخال در محل سالن آمفی‌تئاتر شهرستان خلخال برگزار شد.

در جریان این مراسم سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در سخنانی ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای دولت و خدمت به اهمیت برگزاری و احیای یادواره های شهدا در سطح استان اشاره کرد و گفت: یکی از مصادیق مهم و تاثیر گذار در سطح جامعه زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا بوده و آشنایی دادن جوانان و نوجوانان از روزهای هشت سال دفاع مقدس و فداکاری های شهدا است.

وی در ادامه مسجد و محیط آن را مهمترین عامل رشد و پرورش انسان‌ها دانست و تصریح کرد: برگزاری یادواره‌ها در مساجد باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته زیرا که مساجد به مصداق سنگر در مقابله با دشمنان است.

وی مسجد را عاملی مهم در تربیت نسل اوایل انقلاب خصوصا در جریان جنگ ۸ سال دفاع مقدس تلقی کرد و گفت: اگر به تمامی دوران ها خصوصا شهدای ۸ سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت بنگریم مهمترین فضائل اخلاقی در این افراد شجاعت و بصیرت این افراد بوده که همگی به برکت تربیت در مساجد است.

وی اقتدار و حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را مدیون خون شهدا دانست و افزود: امروزه اگر در دنیا عزت و اقتدار برای جمهوری اسلامی است؛ همگی نشان از جان‌فشانی‌ها و از خودگذشتگی های شهدا در این راه بوده و هست.

سردار محمدی اصل خطاب به مسئولین گفت: تمام مسئولین و رئسا باید این را بدانند که جایگاهی که در آن قرار دارند همگی به لطف و برکت حضور مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و باید این را بدانیم که اگر مردمی نباشد مسئولی دیگر معنا ندارد‌.

وی پمپاژ ناامیدی و تلقین به عدم اصلاح مشکلات جامعه در تمام زمینه ها را امری ناپسند دانست و گفت: مسئولین باید بدانند ناامیدشدن شخص خود مسئول یک گناه بزرگ بوده و تلقین آن به مردم بی شک گناه و اشتباه نابخشودنی است؛ باید با تمام وجود ناامیدی را از بین برد و هرچه در توان هست را در اختیار خدمت به مردم گذاشت.

همچنین در پایان این مراسم از ۱۵ خانواده شهدای دولت در شهرستان خلخال تجلیل به عمل آمد.

قرائت شعر، اجرای گروه سرود، گفتگو با مسئولین از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • یادواره شهدای دولت در خلخال برگزار شد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
پانزده منهای سه