سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

دوشنبه 26 شهریور 1403
  • گروه: اقتصادی
  • کد خبر: 355
  • بازدید: 36
  • 1403/06/08 - 08:05:31

همزمان با هفته دولت صورت گرفت؛

خدمات ماندگار دولت سیزدهم در خلخال

خدمات ماندگار دولت سیزدهم در خلخال

۳۶ پروژه عمرانی در بخش مرکزی خلخال، بخش شاهرود و بخش خورش‌رستم با اعتبار بالغ بر ۱۵۸ میلیارد تومان از خدمات ماندگار دولت سیزدم در شهرستان خلخال بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، همزمان با ایام هفته دولت، بیش از ۳۶ پروژه عمرانی در بخش مرکزی خلخال، بخش شاهرود و بخش خورش رستم با اعتبار بالغ بر ۱۵۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

 در جریان این پروژه‌ها، طرح‌های آب‌رسانی، تعویض کابل خود نگهدار برق در مناطق شهری و روستایی، نهضت ملی مسکن، خانه بهداشت، مراکز مخابراتی روستایی، کنترل سیل رسوب و سیل بند اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، ۴ باب خانه محرومین کمیته امداد امام (ره)، مسکن مددجویان بهزیستی در روستاهای اَکراد و بخش مرکزی به تعداد ۱۵ باب، پروژه های دهیاری‌های بخش مرکزی، استخرهای ذخیره آب و بند انحرافی ایلوانق از جمله طرح‌های ادارات در بخش مرکزی و سایر بخش‌های خلخال از جمله پروژه‌های بهره برداری شده درهفته دولت بود.

 افتتاح سد کنترل سیل و رسوب کندرق- روستای کلی

 افتتاح سد کنترل سیل و رسوب کندرق- روستای کلی از توابع بخش مرکزی خلخال با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلخال، در سومین روز از هفته دولت با اعتباری بالغ بر12 میلیارد و 600 میلیون ریال از محل اعتبار ملی و به همت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلخال افتتاح شد.


 افتتاح دو باب منزل محرومین به همت اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) خلخال

 در چهارمین روز از هفته دولت دوباب منزل محرومین به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) خلخال با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی خلخال، رئیس کمیته امداد امام خمینی در روستای خوجین همزمان با هفته دولت افتتاح شد

  فرشید گنجی رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خلخال در گفتگو با خبرنگار سلام خلخال به افتتاح این دو مسکن اشاره کرد و گفت: از تعداد ۱۰ واحد مسکن مستضعفان ۲ باب مسکن با زیربنای ۷۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از صندوق بنیاد مسکن، ۸۰ میلیون تومان وام بلاعوض کمیته امداد امام خمینی (ره) و آورده خود مددجویان در هفته دولت مورد افتتاح قرار گرفت.


 ۱5 واحد مسکونی مددجویی افتتاح می‌شود

 مقصد بعدی افتتاح پروژه‌های بخش مرکزی روستا کُردنشین شهرستان خلخال بود؛

 در جریان این افتتاح، رسول پوزن رئیس اداره بهزیستی خلخال در گفتگو با خبرنگار سلام خلخال نیز در خصوص واحدهای ساخته شده با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اهدای تسهیلات بلاعوض پرداخت شده برای محرومین، گفت: امسال در هفته دولت ۱۵ واحد مددجویی با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان کمک بلاعوض به بهره‌برداری می‌رسد که با عنایت و پیگیری مجموعه بهزیستی شهرستان و مدیرکل بهزیستی استان، مبلغ دو میلیارد و سیصد میلیون تومان تسهیلات توسط بنیاد مسکن و بانک‌های عامل به این افراد پرداخت شده است. وی خاطرنشان کرد: امروز چهار واحد تحویل مددجویان شد و بقیه واحدها نیز در ایام الله دهه فجر تحویل داده می‌شود.


 افتتاح بندانحرافی در روستای ایلوانق

 افتتاح بندانحرافی در روستای ایلوانق از دیگر پروژه‌های افتتاح شده در هفته دولت و در بخش مرکزی بود که با همت مجموعه جهادکشاورزی شهرستان خلخال به بهره‌برداری رسید.

 در جریان افتتاح این پروژه حسن نورمحمدی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خلخال در گفتگو با خبرنگار سلام خلخال از مزایای اجرای این طرح در کنترل سیل و عدم آسیب به باغات کشاورزان خلخال اشاره کرد و گفت: این پروژه با هدف سوار شدن حجم آب در داخل کانال زمین های زراعی کشاورزان و جلوگیری از آسیب به باغات کشاورزان به مساحت 20 هکتار در اراضی زیر دست در دستم اقدام قرار گرفت.

 وی افزود: این بندانحرافی عملیات کف‌سازی و ساخت آن با بتن مسلح صورت گرفته و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد 500 میلیون تومان در هفته دولت مورد بهره برداری قرارگرفت.



آغاز عملیات اجرایی استخر ذخيره آب سجن کلور
در ششمین روز هفته دولت با حضور جناب آقای دکتر کنعانی نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار شهرستان خلخال ، مدیر محترم آب و خاک محترم سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال ، روسای محترم ادارات شهرستان ، بخشدار محترم شاهرود، شورای اسلامی و کشاورزان شهر کلور مراسم کلنگ زنی و شروع عملیات اجرایی سد معیشتی سجن کلور برگزار گردید.
در جریان این پروژه حسن نورمحمدی رئیس جهادکشاورزی شهرستان خلخال افزود: این پروژه که در سال 1389 کلنگ زنی واز طرح‌های نیمه کاره و راکد شهرستان خلخال بود با همت وتلاش شبانه روزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خلخال با انجام آزمایشات ژئوتکنیک و کار فشرده چند ماهه بعد از 13 سال رکود با برآورد مالی 270 میلیارد ریال اعتبار دوباره جان گرفت و امید است،در اسرع وقت تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • خدمات ماندگار دولت سیزدهم در خلخال

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سی منهای ده