سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 354
  • بازدید: 34
  • 1403/06/07 - 07:17:30

رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال عنوان کرد:

احداث ساختمان جدید پزشکان در خلخال

احداث ساختمان جدید پزشکان در خلخال

رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: پروژه جدید ساختمان پزشکان با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان در شهرستان خلخال کلنگ‌زنی شده و در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

دکترعمران خسروی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، به طرح و پروژه های افتتاح و کلنگ‌زنی شده حوزه بهداشت و درمانی شهرستان خلخال در هفته دولت پرداخت و گفت: درطول سال گذشته و با رایزنی های صورت گرفته، واگذاری 735 مترمربع زمین اهدایی توسط مادر شهید به دانشکده علوم پزشکی از خوشایندترین اقدامات در راستای توسعه واحدهای دانشکده علوم پزشکی بود.


افتتاح خانه بهداشت در روستای خوجین و لِرد

 وی در ادامه به پروژه‌های در دست اقدام و در حال افتتاح در شهرستان خلخال اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از خانه بهداشت خوجین با زیربنای 76 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 تومان و همچنین خانه بهداشت لِرد نیز با همین متراژ و بودجه که از نیازهای به حق و مهم مردم این دو روستا بود مورد بهره برداری قرارگرفت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال به کلنگ‌زنی 3 پروژه مهم در هفته دولت پرداخت و گفت: ساختمان دو طبقه‌ای فوریت‌ پزشکی با زیربنای 625 مترمربع و با اعتباری بالغ بر16 میلیارد تومان و همچنین ساختمان پنج طبقه‌ای غذا و دارو 1644 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان در دست اقدام است.


احداث ساختمان جدید پزشکان در شهرستان خلخال

وی در ادامه به کلنگ‌زنی پروژه جدید ساختمان پزشکان با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان در شهرستان خلخال اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 40 متخصص پزشک در شهرستان خلخال حضور دارند که از این تعداد، 20 نفر در مجموعه اول ساختمان اسکان داشته که با احداث ساختمان جدید 12واحدی این ظرفیت به مقدار قابل توجهی افزایش یافته و مسئله نبود پزشک مختصص در شهرستان به مقدار قابل توجهی رفع خواهد شد.


 افتتاح ساختمان آزمایش غذا و دارو در جنوب استان

دکتر خسروی در ادامه به یکی دیگر از مهمترین پروژه‌های افتتاح شده در این هفته پرداخت و گفت: ساختمان آزمایش غذا و دارو یکی دیگر از پروژه‌های مهم بر بخش بهداشت و درمان بوده که با زیربنای 17 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 4میلیارد تومان در این هفته افتتاح شد.

وی خاطر نشان کرد: در سالیان گذشته، نبود تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دنیا در جهت آزمایش بر روی موادبهداشتی و غذایی، شهرستان خلخال را با چالش‌هایی مواجه کرده بود که با احداث این واحد نمونه برداری ها و آزمایشات به طور کامل انجام خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال افزود: نبود زنجیره سرما در دانشکده علوم پزشکی خلخال جهت نگه‎‌داری دارو و واکسن از دیگر مشکلات گریبان گیر حوزه بهداشت و سلامت بود که در این هفته ساختمان زنجیره سرما با زیربنای 100 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.


 احداث فازدو اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره)

دکتر خسروی احداث و بهره‌برداری از فاز دو اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) را یکی دیگر از اقدامات موثر در این حوزه یاد کرد و افزود: فاز دو اورژانس با 5 هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان در حال احداث و بهره‌برداری است.

 وی از احداث پنج پانسیون در مرکز بهداشت و درمانی شهر کلور خبرداد و گفت: از پنج پانسیون در دست احداث در این مرکز، سه واحد جهت استفاده پزشکان و دو واحد دیگر جهت استفاده پرستاران و نگهبانی این مجموعه، با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان که بخشی از این هزینه توسط خیرین منطقه شهر کلور اهدا شده که با برآوردهای صورت گرفته در هفته دفاع مقدس مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی از احداث ساختمان مرکز جامع سلامت روستای شال بخش شاهرود با اعتبار 16 میلیارد تومان و همچنین احداث فوریت پزشکی روستای طارم دشت با مبلغی بالغ بر 5 میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: با تلاش های صورت گرفته توسط مجموعه بهداشت و درمان شهرستان خلخال انتظار میرود تا در هفته دفاع مقدس این دو پروژه مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.


به کارگیری موتورلانس برای اولین بار در شهرستان خلخال

 وی در پایان از به‌کارگیری موتورلانس در سطح شهر خلخال اشاره کرد و گفت: موتورلانس یا به تعبیری موتورآمبولانس از دیگر اقدامات شایسته و مهم مجموعه دانشکده علوم پزشکی شهرستان خلخال بوده و در حال حاضر موتورلانس، یکی از امکانات به روز در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی به شمار می رود که در ازدحام و شلوغی مسیرها، می تواند فرآیند خدمت رسانی را تسریع کند. از دیگر اقدامات مهم در حوزه بهداشت و درمان بوده است.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • احداث ساختمان جدید پزشکان در خلخال

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دو منهای هفت