سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 351
  • بازدید: 23
  • 1403/06/06 - 21:49:33

رئیس محیط زیست خلخال عنوان کرد:

آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده آق‌داغ

آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده آق‌داغ

رئیس محیط زیست خلخال گفت: به دنبال گزارش مردمی مبنی بر آتش سوزی اراضی و مراتع روستای بورگهیم در داخل منطقه حفاظت شده آق داغ، ۱۵ هکتار از اراضی طعمه حریق شد.

حسین معصوم زاده در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»،  از آتش سوزی گسترده در منطقه حفاظت شده آق داغ خبر داد و گفت: به دنبال گزارش مردمی مبنی بر آتش سوزی اراضی و مراتع روستای بورگهیم در داخل منطقه حفاظت شده آق داغ، ۱۵ هکتار از اراضی طعمه حریق شد.

وی در ادامه گفت: در کوتاه‌ترین زمان نیروهای حفاظت محیط‌زیست به همراه نیروهای منابع طبیعی،پاسگاه محیط بانی برندق به همراه نیروهای آتش نشانی شهر هشجین در محل آتش سوزی حاضر شده و به اتفای حریق پرداختند.

رئیس محیط زیست اظهار کرد: در تلاش چندین ساعته نیروها در اتفای‌حریق و در طول سه ساعت مناطق به آتش کشیده مهار شده و در کنترل نیروها قرار گرفت. 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه و گستردگی آتش، مهار آن با دشواری‌های زیادی همراه بود. اما پس از سه ساعت تلاش بی‌وقفه، آتش‌نشانان موفق به مهار آتش شدند. 

معصوم زاده تشریح کرد: آتش سوزی در منطقه پرشیب و پوشیده از علوفه های خشک مرتعی و نیز بصورت پراکنده درختانی همچون ارس ،زالزالک زرشک بودند که تعدادی از آنها طعمه حریق شدند. وی افزود: مساحت کلی محل آتش سوزی حدود پانزده هکتار محاسبه گردید و عامل یا عاملان این حریق در دست بررسی است.


انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده آق‌داغ

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وشش منهای ده