سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 349
  • بازدید: 31
  • 1403/06/06 - 18:37:18

فرماندار خلخال عنوان کرد:

افتتاح ۸۲ پروژه و طرح‌عمرانی در خلخال

افتتاح ۸۲ پروژه و طرح‌عمرانی در خلخال

فرماندار خلخال گفت: همزمان با هفته دولت ۸۲ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیارد تومان در خلخال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

سید جواد یحیی‌زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی«سلام خلخال»، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت به عملکرد دولت سیزدهم در شهرستان خلخال پرداخت و گفت: در هفته دولت 27پروژه با اعتباری بالغ بر 257 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد که از این 27 مورد 6 مورد کلنگ زنی و با اعتبار 163 میلیارد تومان و سرجمع 420 میلیارد تومان در تمام زمینه های عمرانی و آبادانی افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه به اختصار به پروژه های عمرانی و کلنگ زنی در هفته دولت پرداخت و گفت: طرح های مسکن ملی، افتتاح پروژه کابل‌های خود نگهدار، افتتاح دکل نسل چهارم اینرنت در 9 روستا، افتتاح مجتمع فرهنگی کلور، افتتاح مسکن محرومین و مستضعفان، افتتاح خوابگاه ورزشی در شهرستان خلخال، افتتاح پروژه های بوم گردی، افتتاح هتل در روستای طولاش و اندبیل، گازرسانی به روستاهای کرنق و جلال آباد از جمله برنامه‌های در هفته دولت است.

6 مورد کلنگ زنی و با اعتبار 163 میلیارد تومان در خلخال

فرماندار خلخار همچنین در ادامه به بحث کلنگ زنی پروژه های در دست اقدام در هفته دولت پرداخت و گفت پروژه کلنگ زنی سیستم روشنایی جاده ازناو، کلنگ‌زنی ساختمان فوریت پزشکی، مسکن مستضعفین، استخر آب سد سجن کلور از دیگر پروژه های کلنگزنی در این هفته خواهد بود.

تلاش برای خروج جنوب استان از بن‌بست

وی در ادامه با اشاره به خدمات شایسته دولت سیزدهم در سه سال گذشته در بحث احیای راه‌های مواصلاتی پرداخت و گفت: در بحث بهره‌برداری از جاده ماسوله و دیگر جاده ها در سطح شهرستان خلخال چه در سطح استانی و چه در سطح ملی با رایزنی های صورت گرفته، تمام تلاش برای خروج شهرستان خلخال از بن بست جنوب کشور صورت گرفته شده است. 

یحیی‌زاده در ادامه به پیگیری جاده موسوله و دوازده کیلومتری حوزه استحفاظی خلخال پرداخت و گفت: این پروژه در دو فاز که فاز اول به طول هفت کیلومتر و فاز دوم به طول پنج کیلومتر در حال انجام است؛ در هفت کیلومتر اول زیرسازی به طور کامل انجام شده و در پنج کیلومتر دوم با توجه به اینکه منطقه خلخال دارای شرایط نامساعد آب و هوایی در طول سال بوده و همچنین توپوگرافی پیچیده این منطقه کار برای فعالیت گروه های عمرانی را با مشکلاتی مواجه میکرد که با تلاش و پیگیری های صورت گرفته این راه مواصلاتی مهم نیز به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. 

راه روستایی مکمل زنجیره غذایی شهرستان خلخال

فرماندار خلخال در ادامه اهمیت توسعه راه های روستایی به عنوان مکمل زنجیره قضایی در شهرستان خلخال را بسیار حیاتی دانست و افزود: در سالیان گذشته درصد دستیابی به آسفالت و راه های روستایی 45 درصد بود که با تلاش این دولت 5/55 درصد رسیده و در سه سال گذشته پنجاه و پنج کیلومتر با مبلغی بالغ بر 160 میلیارد تومان راه‌های روستایی از نعمت جاده و آسفالت بهره مند شده‌اند.

افتتاح و کلنگ زنی 6 سد و استخر در شهرستان خلخال همزمان با هفته دولت

وی در ادامه به افتتاح 6 سد در دولت سیزدهم و در شهرستان خلخال و اهمیت احیای این سدها در بهره برداری حوزه کشاورزی پرداخت و گفت: از این 6 سد، سد روستای طولاش در هفته دولت مورد بهره برداری قرار گرفته و سد گورانسراب در طول سال در حال کار بوده؛ همچنین سد سجن بخش شاهرود در هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد.

ساخت 412 واحد مسکن در خلخال در طول دولت سیزدهم

همچنین سید جواد یحیی‌زاده فرماندار خلخار به بحث توسعه مسکن و افتتاح و ساخت این مسکن در فلخال پرداخت و افزود در شهرستان خلخال 412 واحد مسکن در حال احداث است که از این 412 واحد 60 واحد در سفر هیات دولت و استاندار وقت تحویل داده شد 262 واحد نیز در حال ساخت و بهره‌برداری است.

قدم‌های مثبت در جهت ایجاد اشتغال در شهرستان خلخال

وی در ادامه در بحث احیای اشتغال جوانان در شهرستان خلخال به عملکرد خوب و رو به امید در شهرستان خلخال پرداخت و گفت: در خلخال بحث احداث شهرک گلخانه‌ای روستای طولاش با وسعت 25 هکتار از دیگر پروژه های اشتغال زا در شهرستان خلخال بوده که در این پروژه زیرساخت ها و اقدامات کارساز صورت گرفته و بزودی فاز یک این گلخانه افتتاح خواهد شد.

فرماندار خلخال بحث اشتغال جوانان را مسئله ای مهم تلقی کرد و گفت: رویکرد دولت و سازمان های اجرایی‌وکشوری، بر سوق دادن جوانان بر یادگیری مهارت‌ها و ایجاد اشتغال مردم محور بوده که در دولت سیزدهم و در شهرستان خلخال نیز با اهدای تسهیلات کارساز قدم های شایسته ای در این خصوص برداشته شده است.

طرح یک‌پارچه‌سازی اولین منطقه گردشگری خلخال ازناو

رئیس شورای اداری خلخال همچنین از آماده سازی طرح جامع منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال خبر داد و گفت: با آماده شدن و اجرای این طرح متولی جدید مدیریت منطقه مشخص و زمینه ارائه خدمات مناسب و بهینه گردشگری به گردشگران اصناف فراهم خواهد شد

وی افزود: اقدامات انجام گرفته برای نصب دکل بی تی اس نسل چهار جهت پوشش آنتن دهی منطقه گردشگری ازناو که جز مهمترین نیاز های این منطقه است در دست اقدام است.

بهره‌برداری از ۶ پروژه عمران شهری در خلخال

فرماندار خلخال خاطر از اجرا و بهره‌برداری از ۶ پروژه عمران شهری خبرداد و گفت: ۶ پروژه عمران شهری با اعتباری بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد ریال را از سوی شهرداری خلخال به بهره‌برداری خواهد رسید و همچنین ساماندهی رودخانه هروچایی شهر خلخال را از جمله خدمات ارائه شده در بخش عمران شهری در طول دولت سیزدهم است.

فرماندار خلخال با تقدیر از تلاش خبرنگاران این شهرستان در انعکاس اخبار و رویدادهای منطقه افزود: بیان مسائل و مشکلات مردم از زبان خبرنگاران زمینه مناسبی برای شناخت مشکلات منطقه از سوی مسئولین ذی‌ربط و تلاش مضاعف برای تحقق خواسته‌های مردم شهرستان خلخال است.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • افتتاح ۸۲ پروژه و طرح‌عمرانی در خلخال

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وهفت به‌اضافه پنج