سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 347
  • بازدید: 29
  • 1403/06/04 - 16:05:07

همزمان با روز اربعین حسینی؛

همایش جاماندگان اربعین در خلخال برگزار شد

همایش جاماندگان اربعین در خلخال برگزار شد

همایش بزرگ جاماندگان اربعین حسینی با حضور پرشور مردم خلخال برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، همزمان با روز اربعین حسینی همایش بزرگ جاماندگان حسینی در شهرستان خلخال با حضور پرشور مردم ولایت مدار و حسینی دوست خلخال برگزار شد.

در جریان این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حسین مولاپور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال در گفتگو با خبرنگار سلام خلخال گفت: پیاده‌روی بزرگ اربعین در مسیر نجف تا کربلا به عنوان نماد مقاومت مظلومان عالم در برابر ظالمان است.

وی با بیان اینکه در گذشته پیاده‌روی اربعین حسینی در مسیر کربلا توسط تعداد معدودی از علما و بزرگان دین انجام می‌گرفت، اظهار کرد: این حرکت بزرگ میلیونی امروز احیا شده و با حضور میلیونی مسلمانان و حتی غیر مسلمانان و عاشقان نهضت حسینی در مسیر کربلا برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خلخال افزود: علت هراس دشمنان از پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی، از تبدیل شدن این آئین به الگوی اسلام ناب محمدی و برچیده شدن بساط جور و ستم از جهان است.

در جریان این مراسم که با حضور پرشور مردم ولایت مدار و حسینی دوست خلخال برگزار شد؛ بیش از هزاران نفر از اهالی خلخال و شهرهای مجاور، از همان ساعات اولیه در این پیاده روی شرکت کرده و با عزاداری و احیای نهضت عاشورا نام و یاد سید الشهدا(ع) و شهدای کربلا را زنده نگه داشتند.

در جریان این همایش و از همان ساعات اولیه هیئات و موکب‌داران حسینی شهرستان خلخال با برپایی موکب‌های عزاداری و پخش غذای گرم و شربت به خدمت زوار و عزادارن حضرت اباعبدالله حسین(ع) پرداخته و حال و هوای مسیر پیاده روی را همچون مسیر مشایة الحسین تبدیل کردند.
انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • همایش جاماندگان اربعین در خلخال برگزار شد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یازده منهای نه