سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

دوشنبه 26 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 344
  • بازدید: 29
  • 1403/06/04 - 06:18:41

یادداشت؛

مسیر اربعین، مسیر سعادت

مسیر اربعین، مسیر سعادت

پیاده روی اربعین سال های مدیدی است که با شوق و علاقه وافر عاشقان و شیفتگان به ساحت مقدس ابا عبدالله الحسین علیه السلام برگزار می‌گردد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، دکتر داود تاروردی زاده رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان خلخال وحدت و همدلی مسلمانان در پیمایش مسیر اربعین را نشان از عشق واقعی و جاذبه امام حسین(ع) دانست و در یادداشتی نوشت: پیاده روی اربعین سال های مدیدی است که با شوق و علاقه وافر عاشقان و شیفتگان به ساحت مقدس ابا عبدالله الحسین علیه السلام برگزار می‌گردد.

آنچه در این سفر اتفاق می افتد جنبه های متفاوت و قابل تاملی دارد که که باید مورد نظر قرارگیرد .یکی از جلوه های زیبای سفر اربعین وحدت و یکدلی میلیون ها انسان است که با دیدگاه های متفاوت وسلیقه های گوناگون سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، یک مسیر را با یک هدف مشترک، دنبال می‌کنند و آن زیارت سیدالشهدا سلام الله است. 

در زیارت امام حسین(ع) چه رازی نهفته است که این چنین دل های مشتاق را بسوی خود روانه می‌کند و راز این دلدادگی چیست؟

 قرنها از شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت می‌گذرد اما ماندگاری و حقانیت این مسیر که مسیر هدایت و رستگاری است و مسیر ظلم ستیزی و مظلوم یاوری است جلوه های زیبای از گذشت و ایثار را به نمایش می گذارد. 

یکی دیگر از جلوه ای قابل توجه در اربعین امسال حمایت زائران ایرانی و غیر ایرانی از مردم مظلوم ستمدیده غزه و فلسطین است و اين نشانی از باور و اعتقاد مردم آزاده دنیا از روحیه آزادیخواهی سیدالشهداء که در این شرایط سختی که مدعیان حقوق بشری دنیا فقط نظاره‌گر ظلم رژیم کودک کش صهیونیستی هستند، آزادگان عالم به تمسک از امام خود پرچم حمایت از فلسطین را در سفر اربعین برافراشته اند که خود گویای حقانیت این مسیر نورانی است.

قدم گذاشتن در این مسیر، نوید بخش ظهور است، امید است این حضور معنا دار، زمینه ظهور منجی عالم را فراهم سازد و شاهد حکومت جهانی خدا باشیم.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • مسیر اربعین، مسیر سعادت

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌ودو به‌اضافه شش