سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

دوشنبه 26 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 341
  • بازدید: 35
  • 1403/06/03 - 21:06:33

اربعین اکسیر مقاومت در جهان اسلام؛

اربعین، اتصال عمیق با نهضت عاشورا

اربعین، اتصال عمیق با نهضت عاشورا

عزاداری شیعیان جهان و سفر به کربلا برای احیای این حرکت عظیم نشان از اتصال عمیق نهضت عاشورا و مبارزه ستیزی مسلمانان از بدو اسلام تا به امروز بوده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، حرکت اجتماعی و سیاسی مسلمانان در هر برهه زمانی نشان از اتحاد و پیامی محکم به دشمنان در سرتاسر جهان بوده است؛ عزاداری شیعیان جهان و سفر به کربلا برای احیای این حرکت عظیم نشان از اتصال عمیق نهضت عاشورا و مبارزه ستیزی مسلمانان از بدو اسلام تا به امروز بوده است و امسال با توجه به اتفاقات تلخ در فلسطین و غزه حساسیت این حضور را نسبت به گذشته چندین برابر کرده است.

 احیاگر قیام حسینی حضرت زینب کبری (س) بود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی امیدوار در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، به فلسفه و هدف قیام حضرت اباعبدالله حسین (ع) اشاره کرد و گفت: فلسفه و قیام سیدالشهدا را باید در زیارت اربعین دید؛ به‌طوری‌که حضرت سیدالشهدا (ع) در این دعا جهل و جهالت را بدترین آسیب دانسته و خون حضرت سیدالشهدا (ع) در واقعه کربلا راه‌گشای بندگان خدا بوده و آنها را از جهل و سرگردانی ناشی از آن می‌رهاند.

  وی در ادامه به نقش و جایگاه زنان در حماسه عاشورا و پس از آن پرداخت و اظهار کرد: پیام‌رسان و احیاگر قیام حسینی حضرت زینب کبری (س) بود؛ جمله زیبای ما رایت الا جمیلا زینب (س) نقش اساسی را برای زنان و رهروان قیام حسینی تعیین کرده و به آنها نشان می‌دهد که کربلا زیبایی مهر، زیبایی محبت، زیبایی معرفت زیبایی ایثار و زیبایی عفت است.

  مدرس حوزه علمیه الگوپذیری از حضرت زینب (س) و دیگر زنان پرافتخار اسلام را در احیاء فرامین و فضائل اخلاقی را امری مهم تلقی کرد و افزود: حضرت زینب کبری به عفیفه و پاک‌دامنی معروف و شناخته شده هستند که یکی از صفات درس‌آموز برای زنان است، ایشان در زندگی خود همیشه حیا داشتند و با رعایت پاک‌دامنی و عفت الگویی کامل محسوب می‌شوند.

 وی آثار راهپیمایی اربعین به‌عنوان شکست چهره اسلام داعشی و شیعه انگلیسی در برابر اسلام اصیل و ناب محمدی (ص) را بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا یک حقیقت و واقعیت ساری و جاری در هر زمان و هر مکان است؛ عاشورا صف‌آرایی تمام حق در مقابل تمام باطل است، پرده‌ای از تقابل زیبایی در مقابل زشتی‌ها بوده است.

  حجت‌الاسلام امیدوار افزود: این حقیقت یعنی اربعین حسینی و حرکت خیلی عظیم عاشقان حضرت اباعبدالله حسین (ع) را باید دید و لمس کرد؛ اربعین حسینی نشانه‌ای ایمان است؛ به این معناست که اسلام ظاهری و ایمان نمایشی و همه در آن نمایان شده و نقش‌برآب می‌شود.

 وی حرکت جمعی مسلمانان در پیاده روی اربعین را نشان از مبارزه و ایستادگی در مقابل جنایات استکبار دانست و خاطر نشان کرد: صحنه غزه صحنه نمایش حزب الله با حزب‌ شیطان است؛ صدا و ندای مسلمانان حاضر در پیاده روی اربعین خود صدای عطش کودکان غزه، صدای مقاومت و استقامت و مظلومیت مظلومیت مردم فلسطین بوده در تمام جهان به گوش می‌رسد.

 اربعین، تمدن‌ساز جامعه اسلامی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دلاوری روحانی و فعال فرهنگی خلخال نیز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، به ایام اربعین اشاره کرد و گفت: تمامی مسلمانان و عاشقان اباعبدالله به حقانیت امام حسین (ع) و شهدای کربلا شهادت می‌دهند؛ و در راه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و مبارزه با ظلم قدم بر می‌دارند.

  وی ادامه داد: برای رسیدن به هدف عالی و توحید باید دل‌وجان ما در اختیار خدا و اهل‌بیت باشد علاوه‌برآن پایبندی به جایگاه اربعین است؛ چراکه این روز وحدت‌آفرین و هدایتگر جامعه اسلامی است.

  فعال فرهنگی اظهار کرد: راهپیمایی اربعین یک حرکت جمعی باشکوه و حیرت‌انگیز است؛ چراکه با شرکت در این حماسه، روحیه مقاومت و اخلاق‌مداری در انسان رشد می‌کند؛ لذا اربعین تمدن‌ساز جامعه است.

  وی افزود: در دنیای اسلام تا به اکنون مخلوقی نبوده که به‌اندازه اباعبدالله به عهد و پیمان الهی وفادار بوده باشد؛ اما ماهم برای نزدیک‌شدن به آن مقام باید به عهد و پیمان امام عصر پایبند باشیم.

  حجت‌الاسلام‌والمسلمین دلاوری حضور مردم در پیاده‌روی اربعین و جهت‌دهی در راستای حوادث غزه را بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: مسلمانان از بدو اسلام همواره یارویاور مسلمانان بوده‌اند و در پیاده‌روی امسال نیز ما شاهد تبلیغ و ترویج حقوق مردم مظلوم فلسطین و غزه هستیم که این خود هم‌نشان از اتحاد مسلمانان و نشان از حمایت جهان اسلام از مظلومان عالم است.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • اربعین، اتصال عمیق با نهضت عاشورا

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
سی به‌اضافه چهار