سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: سیاسی
  • کد خبر: 334
  • بازدید: 34
  • 1403/06/01 - 07:51:55

امام جمعه کلور:

اربعین حسینی نشانه‌ای از ایمان است

اربعین حسینی نشانه‌ای از ایمان است

امام جمعه کلور گفت: اربعین حسینی نشانه‌ای از ایمان بوده و به این معناست که اسلام ظاهری و ایمان نمایشی و همه در آن نمایان شده و نقش‌برآب می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی امیدوار در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، به فلسفه و هدف قیام حضرت اباعبدالله حسین (ع) اشاره کرد و گفت: فلسفه و قیام سیدالشهدا را باید در زیارت اربعین دید؛ به‌طوری‌که حضرت سیدالشهدا (ع) در این دعا جهل و جهالت را بدترین آسیب دانسته و خون حضرت سیدالشهدا (ع) در واقعه کربلا راه‌گشای بندگان خدا بوده و آنها را از جهل و سرگردانی ناشی از آن می‌رهانده است.

وی در ادامه به نقش و جایگاه زنان در حماسه عاشورا و پس از آن پرداخت و اظهار کرد: پیام‌رسان و احیاگر قیام حسینی حضرت زینب کبری (س) بود؛ جمله زیبای ما رایت الا جمیلا زینب (س) نقش اساسی را برای زنان و رهروان قیام حسینی تعیین کرده و به آنها نشان می‌دهد که کربلا زیبایی مهر، زیبایی محبت، زیبایی معرفت زیبایی ایثار و زیبایی عفت است.

مدرس حوزه علمیه الگوپذیری از حضرت زینب (س) و دیگر زنان پرافتخار اسلام را در احیاء فرامین و فضائل اخلاقی را امری مهم تلقی کرد و گفت: حضرت زینب کبری به عفیفه و پاک‌دامنی معروف و شناخته شده هستند که یکی از صفات درس‌آموز برای زنان است، ایشان در زندگی خود همیشه حیا داشتند و با رعایت پاک‌دامنی و عفت الگویی کامل محسوب می‌شوند.

 وی آثار راهپیمایی اربعین به‌عنوان شکست چهره اسلام داعشی و شیعه انگلیسی در برابر اسلام اصیل و ناب محمدی (ص) را بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا یک حقیقت و واقعیت ساری و جاری در هر زمان و هر مکان است؛ عاشورا صف‌آرایی تمام حق در مقابل تمام باطل است، پرده‌ای از تقابل زیبایی در مقابل زشتی‌ها بوده است.

حجت‌الاسلام امیدوار تصریح کرد: این حقیقت یعنی اربعین حسینی و حرکت خیل عظیم عاشقان حضرت اباعبدالله حسین (ع) را باید دید و لمس کرد؛ اربعین حسینی نشانه‌ای از ایمان بوده و به این معناست که اسلام ظاهری و ایمان نمایشی همه در این حرکت عظیم نمایان شده و نقش‌برآب می‌شود.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • اربعین حسینی نشانه‌ای از ایمان است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یک به‌اضافه شش