سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: فرهنگی
  • کد خبر: 330
  • بازدید: 23
  • 1403/05/31 - 10:19:45

شهردار شهر کلور:

فلسفه قیام عاشورا بپاداشتن امربه‌معروف است

فلسفه قیام عاشورا بپاداشتن امربه‌معروف است

شهردار شهر کلور گفت: بنا بر فرمایش امام حسین (ع)، اصلی‌ترین فلسفه قیام، احیای دین ناب حضرت رسول ص و بپا داشتن امربه‌معروف و آزادگی است.

مرتضی مطهری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، به فلسفه و هدف قیام حضرت اباعبدالله حسین (ع) اشاره کرد و گفت: بنا بر فرمایش امام حسین (ع)، اصلی‌ترین فلسفه قیام، احیای دین ناب حضرت رسول ص و بپا داشتن امربه‌معروف و آزادگی است.

وی در ادامه به نقش و جایگاه زنان در حماسه عاشورا و پس از آن پرداخت و گفت: زنان علاوه بر آنکه از جهت تربیت حماسه‏سازان کربلا، در قیام عاشورا نقش مهمی را ایفا کردند، از جهت تشویق و ترغیب شوهران و فرزندان خویش چه پیش از عاشورا و چه در روز عاشورا و در گیراگیر نبرد نیز سهم بسزایی داشتند؛ همچنین به پرچم‌داری حضرت زینب (س)، بزرگ‌ترین پیام‌آوران زنان بودند که با حجب و حلم این قیام بزرگ را در تاریخ جاودانه کردند.

شهردار شهر کلور در بخش شاهرود نقش‌زن مسلمان ایرانی در احیاء فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را امری مهم تلقی کرد و افزود: باتوجه‌به اینکه زنان تأثیر بسیار عمیقی در روابط عاطفی و تربیتی همسر و اعضای خانواده دارند می‌توانند رکن اصلی موضوع باشند.

وی در ادامه به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) در خصوص عروج مردان از دامن همسر و اهمیت این موضوع پرداخت و اظهار کرد: این کلام حضرت امام (ره) است که از دامن زن مرد به معراج می‌رود؛ این نکته نشان می‌دهد که تمام رستگاری یک مرد می‌تواند از حمایت و رهبری زن شکل می‌گیرد. همچنین تربیت فرزندان صالح تا حد زیادی مدیون زنان پاک‌سرشت هست. اگر تربیت فرزند و ارشاد مرد در بطن خانواده توسط یک زن به‌درستی شکل گیرد، اساس تربیتی جامعه شکل‌گرفته است.

مطهری آثار راهپیمایی اربعین به‌عنوان شکست چهره اسلام داعشی و شیعه انگلیسی در برابر اسلام اصیل و ناب محمدی (ص) را بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: تمام تلاش استکبار و دشمنان تشیع این است که اسلام ناب را خشن و قیام عاشورا را فقط یک جنگ جلوه دهند؛ اما تجمع عظیم اربعین نشان‌دهنده عظمت حسین و قیام عاشوراست. در این تجمع بیش از ۲۰ میلیون نفر فارغ از هر رنگ، نژاد، و عقیده زیر یک بیرق به نام حسین(ع) جمع می‌شوند و مشق آزادگی می‌کنند.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • فلسفه قیام عاشورا بپاداشتن امربه‌معروف است

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
دوازده به‌اضافه سه