سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: سیاسی
  • کد خبر: 311
  • بازدید: 26
  • 1403/05/23 - 07:46:43

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری خلخال:

مشارکت اجتماعی سلامت روحی را به دنبال دارد

مشارکت اجتماعی سلامت روحی را به دنبال دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری خلخال گفت: مشارکت اجتماعی نه‌تنها به افراد کمک می‌کند تا ارتباطات اجتماعی خود را حفظ و از انزوای اجتماعی دوری کنند، بلکه سلامت جسمی و روانی را نیز بهبود می‌بخشد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، به اهمیت روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی اشاره کرد و گفت: امروزه سازمان‌های غیردولتی و تشکل‌های مردمی به‌عنوان راهکار حل مشکلات و پاسخگویی به چالش‌های جامعه شهری مطرح هستند، نهادهایی که می‌توانند در جهت تحقق مدیریت پایدار شهری مؤثر واقع شوند. جامعه، سازمان‌های غیردولتی و سازمان‌های محله محور را نهادهایی برخاسته از مردم برای کمک به همنوعان با نگرش‌های مبتنی بر توانمندسازی شهروندان می‌شناسند.

 وی ادامه داد: مشارکت اجتماعی نه‌تنها به افراد کمک می‌کند تا ارتباطات اجتماعی خود را حفظ و از انزوای اجتماعی دوری کنند، بلکه سلامت جسمی و روانی را نیز بهبود می‌بخشد و اجازه می‌دهد از مزایای ارتباط و تعامل با دیگران بهره ببرند و همچنین فعالیت بدنی خود را ارتقا دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری خلخال یادآور شد: یکی از موانع مشارکت‌های اجتماعی نیز نگاه منفعت‌گرایانه است؛ امروزه گاهی منافع فردی بر منافع جمعی ترجیح داده می‌شود و این مسئله مشارکت اجتماعی را تضعیف می‌کند، درحالی‌که دستیابی به منافع فردی در گرو منافع اجتماعی است. به‌عنوان‌مثال، ارتقای یک سازمان فارغ از احساس ارزشمندی برای کارکنان مجموعه با برخی از منافع مادی و معنوی نیز همراه می‌شود.

وی در ادامه به آخرین وضعیت مشارکت‌های اجتماعی در سطح شهرستان خلخال پرداخت و اظهار کرد: سازمان‌ها تشکل‌های مردم‌نهاد در خلخال و در طی سالیان گذشته فعالیت چشمگیری داشته و در موضوعات مختلف اجتماعی و فرهنگی شامل خیریه‌ها، گروه‌های حفاظت از محیط‌زیست و همچنین در بحث طلاق، راه‌اندازی مراکز مشاوره، اردوگاه ترک اعتیاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی اقدامات لازم از طریق فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی و دیگر ترجمان‌های دولتی صورت‌گرفته شده است.

عزیزی افزود: تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در سطح شهرستان خلخال به تعداد ۱۷ مورد ثبت شده‌اند که سالانه در امور خیر از قبیل: اهدای جهیزیه به نوعروسان، بسته‌های مؤمنانه و مواد غذایی به خانواده‌های نیازمند و ارائه مشاوره رایگان به متقاضیان از جمله فعالیت‌های مفید در سطح شهرستان خلخال بود است.


انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • مشارکت اجتماعی سلامت روحی را به دنبال دارد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وسه به‌اضافه ده