سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 305
  • بازدید: 21
  • 1403/05/22 - 07:33:28

مسئول بسیج سازندگی خلخال عنوان کرد:

اهدای ۲۰ میلیاردتومان تسهیلات در قالب مشاغل خانگی

اهدای ۲۰ میلیاردتومان تسهیلات در قالب مشاغل خانگی

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلخال گفت: در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲۰ میلیارد تومان و در قالب مشاغل خانگی و کارگاهی تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای به افراد واجد شرایط پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، سرهنگ علی طاهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، به فعالیت‌های بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: یکی از فعالیت‌های بسیج سازندگی مرتبط با شعار سال و موضوع اقتصاد مقاومتی و اقتصاد مردم پایه است که از سال ۱۳۹۹ است که بسیج سازندگی بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، ابتدا در حوزه مسائل تبیینی و ترویجی و سپس هم حوزه عملیاتی به این زمینه ورود پیدا کرد.

وی ادامه داد: محور فعالیت‌های بسیج سازندگی در حوزه اشتغال‌زایی بر پایه صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی گذاشته شده که باهدف افزایش روحیه همدلی و همراهی و اتحاد مردم شکل‌گرفته و باعث تجمیع سرمایه‌های خرد و هدایت و راهبری مردم در زمینه اشتغال شده است.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلخال در ادامه به وظیفه مهم بسیج سازندگی در بحث تسهیلگری امور و ایجاد اشتغال‌های کوچک و مردم پایه پرداخت و اظهار کرد: تسهیلگران بسترساز ایجاد جوامع محلی و کوچک هستند برای اینکه مردم بتوانند در حوزه اشتغال و اقتصاد نقش‌آفرینی کنند و یکی از الگوها و برنامه‌های دولت نیز بر مردمی‌سازی فعالیت‌های اقتصادی موردنیاز جامعه است.

وی اقدامات بسیج سازندگی در طول امسال و سالیان گذشته را بسیار پررنگ دانست و افزود: بررسی مشاغل راکد و نیمه راکد و اهدای تسهیلات در جهت توسعه و حرکت مشاغل خانگی به سمت رونق از جمله اقدامات مهم اخیر بوده است.

سرهنگ طاهری در ادامه از اهدای تسهیلات به ۱۳۷ نفر از افراد واجد شرایط در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ و در جریان اهدای تسهیلات به این افراد ۱۳۷ نفر به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان و در قالب مشاغل خانگی و کارگاهی تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای پرداخت شده است.

وی افزود: طبق آخرین آمار برای ۱۶۰ نفر از افراد در طول سال گذشته به طور مستقیم شغل ایجاد شده و این افراد کماکان در حال فعالیت در حرفه و شغل خود هستند.

انتهای خبر/ ج

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • اهدای ۲۰ میلیاردتومان تسهیلات در قالب مشاغل خانگی

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یک به‌اضافه یک