سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 299
  • بازدید: 34
  • 1403/05/20 - 08:48:56

رئیس اداره هواشناسی شهرستان خلخال:

سامانه برف سنجی در گردنه الماس نصب شد

سامانه برف سنجی در گردنه الماس نصب شد

رئیس اداره هواشناسی شهرستان خلخال گفت: ایستگاه هواشناسی گردنه الماس در محور خلخال به اسالم از مهم‌ترین ایستگاه‌ها و به‌صورت خودکار است و امروز سامانه پیشرفته برف سنجی با فناوری اولتراسونیک در گردنه الماس نصب شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، به نقل از فارس غلامرضا گل‌مرادی ظهر امروز در بازدید از سامانه جدید نصب شده در گردنه الماس در خصوص فناوری پیشرفته برف سنجی اشاره کرد و گفت: ایستگاه هواشناسی گردنه الماس در محور خلخال به اسالم از مهم‌ترین ایستگاه‌ها و به‌صورت خودکار است و امروز سامانه پیشرفته برف سنجی با فناوری اولتراسونیک در گردنه الماس نصب شد.

وی افزود: باتوجه‌به اینکه محور ارتباطی خلخال اسالم به‌عنوان تنها محورپر تردد ارتباطی شهرستان خلخال استان اردبیل با استان همسایه گیلان در فصول سرد سال مورداستفاده قرار می‌گیرد، اطلاع از وضعیت برف این محور و لزوم صدور پیش‌بینی‌ها و اخطاریه‌های بهنگام جوی به‌عنوان یک ضرورت مهم احساس می‌شد که با نصب این فناوری و سرعت پیش‌بینی و اطلاع‌رسانی میزان حوادث در این جاده در زمستان کاهش خواهد یافت.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان خلخال بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده سنسور برف اولتراسونیک برای ثبت دقیق، مستمر و بدون تماس عمق برف با طراحی قوی با یک سیستم بروز و کارآمد نصب شد.

وی در خصوص ویژگی این سامانه گفت: اندازه‌گیری مداوم و بدون تماس سنسور برای شرایط خاص محیط کوهستان، غشای سرامیکی مقاوم و مهروموم شده و بدون تعمیر و نگهداری با سپر محافظ در برابر یخ و برف و فیلتر برف و بارندگی با استفاده از تحلیل طیف هوشمند از ویژگی‌های این سامانه است.

گلمرادی با اشاره به نصب موفق این سیستم در محور خلخال به اسالم افزود: استفاده از این تجهیزات برای هواشناسان در پیش‌بینی دقیق و صدور هشدار بهمن، اطلاع از وضعیت مناطق اسکی، ایستگاه‌های تحقیقاتی مؤثر و کارآمد خواهد بود.


انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • سامانه برف سنجی در گردنه الماس نصب شد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
شش به‌اضافه پنج