سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

دوشنبه 26 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 297
  • بازدید: 60
  • 1403/05/19 - 09:11:00

با هدف گردشگری مطرح شد؛

آبشار نوده هشتجین

آبشار نوده هشتجین

آبشار نوده هشتجین یک آبشار بسیار جذاب و زیبا واقع در شهر خلخال، در استان اردیبل است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، آبشار نوده هشتجین یک آبشار بسیار جذاب و زیبا واقع در شهر خلخال، در استان اردیبل و در فاصله ی چهار کیلومتری روستای نوده واقع شده است؛ همچنین پانزده کیلومتر از هشجین، یعنی مرکز بخش خورش رستم، در دامنه ی کوه آق داغ قاصله دارد.

 ارتفاع این آبشار چیزی حدود 30 متر بوده و از میان صخره ها به پایین میریزد. آق داغ که به معنای کوه سفید است در غرب روستای قارلق و در شمال روستای چشم نواز شاه باغی واقع شده است؛ این کوه پوشیده از سنگ آهک بوده و به همین دلیل سفید رنگ است.

در میان کوه های سر به فلک کشیده روستای نوده، آبشاری زلال و لطیف نمایان است. این آبشار با بلندایی به اندازه 30 متر، در مدار 37 درجه، 21 دقیقه و 22 ثانیه عرض شمالی و 48 درجه، 29 دقیقه و 40 ثانیه و در ارتفاعی نزدیک به 2500 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است.

طبیعت مهربان کوه های نوده، زیستگاه گیاهان دارویی بسیاری است و از جمله آن ها می توان به گلپر، کهیل اوتی (کاکوتی و آویشن)، آلوسا (کوار وحشی)، نعنا، مرزه، پونه و لالابند اشاره کرد.

از دیگر مکان های گردشگری روستای نوده، دره ها و جنگل های سرسبز آن است و پیاده روی در کنار هوای دل انگیز و زمزمه گوشنواز طبیعت نوده، از جذاب ترین بخش های سفر به این منطقه محسوب می شود. اگر به آبشار چشم نواز نوده آمدید علاوه بر گردش، آب شفابخش آن را نیز نوش جان کنید.

فصل زیبای بهار جذابیت آبشار نوده را با درختان و گیاهان رویده از میان صخره های کوه آق داغ چند برابر می کند و آب و هوای دلپسند تابستانش، زمان مناسبی را برای گردشگری فراهم می آورد.

علی رغم سایر آبشارها که تنها در فصل بهار و تابستان مقصد گردشگران محسوب می شوند، آبشار نوده در روز های سرد سال چشم انداز منحصر به فردی را به همراه آب های قندیل بسته، به وجود می آورد.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • آبشار نوده هشتجین

برچسب‌ها

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
بیست‌وهشت به‌اضافه نه