سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 288
  • بازدید: 34
  • 1403/05/14 - 09:56:58

کارشناس بهداشت خلخال:

شیر مادر، کاهش بیماری برای کودکان را به دنبال دارد

شیر مادر، کاهش بیماری برای کودکان را به دنبال دارد

کارشناس بهداشت خلخال گفت: شیر مادر دارای آنتی‌بادی‌هایی است که مقاومت بدن را در برابر عفونت‌ها و ویروس‌ها بالا می‌برد و موجب تقویت دستگاه ایمنی بدن کودک می‌شود.

 محبوبه فائزی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«سلام خلخال»، به خواص شیر مادر در تغذیه کودک اشاره کرد و گفت: شیر مادر بهترین و کامل‌ترین غذا برای شیرخوار به شمار می‌رود، شیری که بهترین الگوی رشد و تکامل را برای کودکان فراهم می‌کند؛ شیر مادر دارای آنتی‌بادی‌هایی است که مقاومت بدن را در برابر عفونت‌ها و ویروس‌ها بالا می‌برد و موجب تقویت دستگاه ایمنی بدن کودک می‌شود.

 وی در ادامه اظهار کرد: شیر مادر تمام ترکیبات موردنیاز برای رشد کودک را داراست علاوه بر این تغذیه با شیر مادر این اطمینان را می‌دهد که نوزاد به‌صورت مطلوب و مناسبی رشد کند و تکامل یابد.

 کارشناس بهداشت در ادامه به دیدگاه اسلام و قرآن به اهمیت تغذیه کودک از شیر مادر پرداخت و بیان کرد: شیر مادر از موضوعات مهمی است که قرآن توجه ویژه‌ای به آن داشته است و با استناد به آیه‌های مختلف در سوره‌های بقره، احقاف، لقمان، طلاق و قصص در قرآن کریم، شیردادن مادر یا دایه به کودک شیرخواره بسیار توصیه شده است

وی تصریح کرد: مشاهده شده نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند در اوایل کودکی کمتر به بیماری‌های متابولیکی همچون دیابت مبتلا می‌شوند که این مسئله به دلیل این است که در دوران نوزادی و شیرخوارگی کمتر در معرض خطر عوامل خارجی و آنتی‌ژن‌ها قرار دارند.

فائزی افزود: علاوه بر فوایدی شیردهی برای کودک و مادر، تماس پوست با پوست و ارتباط نزدیک با کودک باعث ترشح هورمون اکسی‌توسین در مادر می‌شود که این هورمون باعث جریان‌یافتن شیر می‌شود، علاوه بر این، به هورمون شادی معروف است و به مادر احساس امنیت و شادی می‌دهد و باعث کاهش وزن بعد از زایمان می‌شود.

کارشناس بهداشت و کودکان با تأکید بر اینکه تغذیه با شیر مادر به‌جای چاقی بیش از حد، باعث رسیدن نوزاد به وزن صحیح و ایدئال می‌شود، گفت: تغذیه با شیر مادر موجب می‌شود کودک در بزرگسالی کمتر دچار دیابت، چاقی و سرطان‌های خاص شود.


انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • شیر مادر، کاهش بیماری برای کودکان را به دنبال دارد

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یک به‌اضافه چهار