سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: سیاسی
  • کد خبر: 285
  • بازدید: 45
  • 1403/05/13 - 09:52:12

استاد دانشگاه آزاد خلخال:

استکبار از بین برنده حقوق بشر اسلامی و انسانی در جهان

استکبار از بین برنده حقوق بشر اسلامی و انسانی در جهان

استاد دانشگاه آزاد خلخال گفت:رژیم غاصب از سوی آمریکا حمایت شده و حقوق مشروع و بحقّه کشورهای اسلامی را نادیده گرفته و پایبند مقرّرات سازمان ملل متّحد نیست.

سید اسماعیل هاشمی در گفتگو با  خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، به تعریف حقوق بشر اسلامی و انسانی و اهمیت این مبحث در جهان اشاره کرد و گفت: لزوم تأمین و بسط آزادی‌های مشروع سیاسی و اجتماعی توسط دولت‌ها، تضمین و حفظ امنیت عمومی شامل حیثیت، جان، حقوق، مسکن و شغل اشخاص و افراد، داشتن مسکن متناسب با نیاز، امنیت قضایی و تضمین اصل برائت، منع بازداشت غیرقانونی، محاکمه عادلانه با حق انتخاب وکیل، علنی بودن محاکمه از جمله تعابیر حقوق بشراسلامی وانسانی است.

وی ادامه داد: تکریم کرامت انسان‌ها به عنوان خلیفۀ الله در روی زمین و حفظ آزادی‌های فردی همراه با برابری و مساوات فارغ از هر رنگ و نژاد و زبان از مهم‌ترین مباحث و تعاریف پررنگ از حقوق بشر اسلامی و انسانی است.

 استاد دانشگاه آزاد اسلامی خلخال به اهمیت جایگاه حقوق بشر اسلامی در جوامع بشری به خصوص در منطقه غرب آسیا پرداخت و اظهار کرد: با توجّه به اسلامی بودن منطقه و و جود امّت اسلام در این کشورها، موازین اسلامی تا حدودی در این کشورها رعایت شده؛ اما از ناحیه کشورهای استکباری و غربی که منطقه را به کانون جنگ و کشتار بخصوص در فلسطین غزّه تبدیل کرده اند.

هاشمی اسرائیل را به عنوان جرثومه فساد و رژیم غاصبی که به هیچ کنوانسیون و معاهدات بین المللی پایبند نبوده تلقی کرد و افزود: رژیم غاصب از سوی آمریکا حمایت شده و حقوق مشروع و بحقّه کشورهای اسلامی را نادیده گرفته و پایبند مقرّرات سازمان ملل متّحد نیست همچنین متأسّفانه با توجّه به تضادّ آراء و اختلاف دیگاه در بین کشورهای اسلامی در امر مبارزه با اسرائیل غاصب و بعضاً کمک خود این کشورها همانند ترکیه در تأمین سوخت، البسه و سایر ملزومات صهیونیست‌ها، این امر نیز خود مستوجب از بین رفتن حقوق مردم این کشورها به دست خودشان شده و باید هر چه سریع‌تر چاره اندیشی شود.

وی در ادامه به اتفاقات تلخ و رنج‌آور غزه و نماندن گفتمانی در خصوص رعایت حقوق بشر اسلامی و انسانی در جوامع بین المللی اشاره کرد و گفت:با توجّه به فرمایش امیر مؤمنان که فرموده اند: شرارت دشمن را باید با شرارت جواب داد و به سوی خودش پرتاپ کرد. دیگر سخن گفتن از گفتمان حقوق بشر و رعایت آن نمی‌تواند چاره ساز باشد. چرا که رعایت حقوق انسان‌ها با کشتار بیرحمانه انسان‌های بیگناه و کودکان و سالخوردگان در غزّه سازگار نیست. رژیم کودک کش منحوص اسرائیل که ترور و از بین بردن فیزیکی انسان‌ها را سرلوحه و از مهمّات عمل شنیع خود در جهان قرار داده، ثابت کرده که تراژدی صهیونیست فقط با جنگ و کشتن متناسب است و این امر را خاصّاً برای خود حقوق بشر صهیونیستی تعریف کرده و آنرا در منطقه خاورمیانه و جهان به نمایش گذاشته و اجرا می‌نماید.

وی در پایان اهمیّت گفتمان سازی و ارائه نسخه جامع توسط جامعه علمی و پژوهشی توسط کشورهای بزرگ اسلامی و در رأس آن کشور ایران را بسیار پراهمیت دانست و خاطرنشان کرد: ایران در همه این سال‌ها تمام موازین حمایتی را طبق فرمایش امام راحل و مقام معظّم رهبری در همه نهادها و بخش‌های جامعه الگوسازی و اجرا کرده است و تنها کشوری اسلامی است که به معنای واقعی حمایت از آرمان‌های فلسطین را خطّ قرمز خود می‌داند و مردم و حکومت نیز این امر خطیر را با جان و دل محافظت می‌کنند؛ برگزاری همایش‌های ملّی و بین المللی در سطوح مختلف سران کشورها در ایران یا در سایر کشورها به پیشنهاد ایران، استفاده از اندیشمندان و متفکّران در سطوح جهانی در امر پژوهش‌های دانشگاهی و بسیاری از کارهای علمی ثابت شده از سوی ایران اسلامی در جهان نمونه ای از این حمایت‌ها از فلسطین است.


انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • استکبار از بین برنده حقوق بشر اسلامی و انسانی در جهان

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
نوزده منهای سه