سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 283
  • بازدید: 41
  • 1403/05/13 - 08:14:58

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خلخال:

آموزش زندانیان با رویکرد توانمند سازی جهت اشتغال

آموزش زندانیان با رویکرد توانمند سازی جهت اشتغال

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خلخال گفت: آموزش زندانیان با رویکرد توانمند سازی جهت اشتغال آنان پس از آزادی و بازدارندگی از ارتکاب جرم مجدد و کسب روزی حلال از اهداف مهم آموزش های مهارتی برای زندانیان است.

 اشکبوس نظیری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، به اهمیت این نهاد آموزشی در کشور و افزایش سطح رشد علمی مردم اشاره کرد و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به‌عنوان یک سازمان آموزشی ارائه‌دهنده آموزش‌های کوتاه‌مدت غیررسمی در کشور فعالیت کرده و اهمیت این سازمان در ارائه آموزش به افراد فاقد مهارت، جویای کار و بالاخص در ایجاد اشتغال در کشور روزبه‌روز افرایش یافته است.

وی در ادامه به تاریخچه احداث این مرکز در شهرستان خلخال و حوزه فعالیتی آن پرداخت و اظهار کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خلخال در سال ۱۳۷۱ و همچنین دیگر مراکز در سطح کشور از ادغام صندوق فرصت‌های شغلی و چند سازمان دیگر تحت عنوان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور تأسیس شده و تحت‌نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت خود را آغاز کرد است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خلخال در ادامه گفت: این مرکز با حضور مسئولان و مربیان مجرب خبره از همان سال‌های ابتدایی فعالیت خود را آغاز کرده و با ارائه آموزش‌های کارآمد و تخصصی کوتاه‌مدت به‌تمامی افراد به‌خصوص جوانان در عرصه ایجاد اشتغال و رونق کسب‌وکار فعالیت چشمگیری داشته است.

وی به مراکز دیگر و آموزشگاه‌های فعال در سطح شهرستان خلخال اشاره کرد و گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خلخال دارای سه مرکز آموزشی با ارائه آموزش به افراد فاقد مهارت، عشایر، زندانیان و سربازان در سطح شهرستان خلخال و بخش‌های تابع ارائه آموزش و خدمات می‌کند؛ مرکز برادران خلخال، مرکز خواهران، مرکز ICT از جمله این مراکز است.

نظیری در ادامه بیان کرد: آموزش زندانیان با رویکرد توانمند سازی جهت اشتغال آنان پس از آزادی و بازدارندگی از ارتکاب جرم مجدد و کسب روزی حلال از اهداف مهم آموزش های مهارتی برای زندانیان است.

نظیری در پایان به مشکلاتی که گریبان‌گیر آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای بوده پرداخت و افزود: تجهیزات آموزشگاه و کارگاه‌ها باتوجه‌به پیشرفت علم و سطح فنّاوری در دنیا نیازمند به‌روزرسانی و همچنین اعتبار لازم جهت خرید تجهیزات جدید از جمله نیازها برای حل مشکلات آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در خلخال و دیگر نقاط کشور است.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • آموزش زندانیان با رویکرد توانمند سازی جهت اشتغال

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
یازده منهای سه