سلام خلخال

پایگاه خبری تحلیلی

سلام خلخال

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
  • گروه: اجتماعی
  • کد خبر: 274
  • بازدید: 32
  • 1403/05/09 - 09:50:29

سرپرست پایگاه انتقال خون خلخال:

گروه خونی o+ بیشترین گروه خونی اهدایی در خلخال

گروه خونی o+ بیشترین گروه خونی اهدایی در خلخال

سرپرست پایگاه انتقال خون خلخال گفت: باتوجه‌به اینکه بیشترین گروه خونی اهدایی در کشور مربوط به گروه خونی o+ بوده؛ لذا در سطح شهرستان خلخال نیز گروه خونی o+ بیشترین تعداد اهدای به خود اختصاص داده است.

شراره ندیری در گفتگو  با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سلام خلخال»، به‌روز ملی اهدای خون و اهمیت این سازمان در زمان‌های بحرانی و حساس در کشور اشاره کرد و گفت: اهدای خون که از آن به‌عنوان اهدای زندگی دوباره به نیازمندان خون مثل بیماران خونی، کودکان و نوزادان مبتلا به کم‌خونی و مجروحان سوانح رانندگی و بلایای طبیعی یاد می‌شود از اعمال ارزشمند و انسان‌دوستانه برای نجات جان همنوعان است و در کنار آن از ابتلای اهداکننده به بیماری‌های قلبی، عروقی و مغزی جلوگیری کرده روحیه نشاط، سرزندگی و شادابی را برای اهداکننده و خون گیرنده به ارمغان می‌آورد.

وی در ادامه به فعالیت‌های این پایگاه پرداخت و گفت: پایگاه انتقال خلخال از اوایل دهه ۷۰ شروع به کارکرده و ساختمان اصلی این پایگاه در سال ۱۳۷۸ تأسیس و امر تهیه و خون‌گیری از اهداکنندگان، تهیه فراورده‌های خونی و همچنین توزیع آن به مراکز درمانی و دیگر نقاط استان از فعالیت‌های مهم این پایگاه بوده است.

سرپرست پایگاه انتقال خون خلخال با اشاره به افزایش میزان اهدای خون سال جاری در مقایسه با سال گذشته اظهار کرد: میزان انتقال خون در شهرستان خلخال نسبت به جمعیت موجود از شاخص مطلوبی برخوردار بوده و این میزان در مقایسه با سال گذشته از افزایش چندبرابری همراه بوده است.

وی در ادامه به بیشترین گروه خونی اهدایی در شهرستان خلخال پرداخت و بیان کرد: باتوجه‌به اینکه بیشترین گروه خونی اهدایی در کشور مربوط به گروه خونی o+ بوده؛ لذا در سطح شهرستان خلخال نیز گروه خونی o+ بیشترین تعداد اهدای به خود اختصاص داده است.

 ندیری در پایان به اهمیت احیای فرهنگ اهدای خون در سطح جامعه پرداخت و افزود: باتوجه‌به اینکه نیاز به خون و فراورده‌های خونی یک نیاز همیشگی بوده، خوشبختانه فرهنگ اهدای خون در سطح جامعه نهادینه شده و مردم در ایام خاصی از سال به‌خصوص در ایام ماه محرم و صفر به اهدای نذر خون می‌پردازند.

انتهای خبر/ ج

اشتراک‌گذاری

  • گروه خونی o+ بیشترین گروه خونی اهدایی در خلخال

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
شش منهای نه